نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

ادامه روند آزادی دانشجویان بازداشتی دانشگاهها

دانشجویان تجمعات اعتراضات

دانشجویان تجمعات اعتراضات

اخبار سیاسی / در ادامه روند آزادی دانشجویان بازداشت شده،تعداد دیگری از دانشجویان بازداشتی دانشگاه‌های شریف، علامه طباطبایی،امیرکبیر، شهید بهشتی و تهران با پیگیری‌های صورت گرفته ازسوی مسئولان این دانشگاه‌ها آزاد شدند.
براساس اعلام دانشگاه صنعتی شریف، با پیگیری‌های مسئولین دانشگاه،تمامی دانشجویان این دانشگاه که در حاشیه تجمعات دستگیر شده‌ بودند، آزاد شدند.
به گفته دانشگاه شریف، تعداد محدودی از دانشجویان این دانشگاه نیز در تجمعات خارج از دانشگاه و حتی خارج از تهران بازداشت شده‌اند که دانشگاه پیگیر آزادی این دانشجویان نیز است.
دانشگاه علامه طباطبایی هم اعلام کرده: تا پیش از این ۹ دانشجو آزاد شده بودند که با آزاد شدن پنج دانشجوی دیگر،‌ تعداد دانشجویان آزاد شده این دانشگاه به ۱۴ نفر رسیده است.
بنا بر اعلام دانشگاه علامه طباطبایی، تعداد کمی از دانشجویان هنوز آزاد نشده‌اند که با پیگیری هیئت رئیسه دانشگاه و همکاری وزارت علوم به دنبال آزادکردن آنها در سریعترین زمان ممکن هستیم.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم گفت: در چندین مرحله شاهد آزادی دانشجویان بوده‌ایم و در مرحله آخر نیز دو دانشجو دیگر این دانشگاه آزاد شدند.
دکتر حسن قدسی پور با بیان اینکه مدیریت دانشگاه پیگیر آزادی دانشجویانی که دستگیر شده‌اند را از ابتدا دنبال کرده و می‌کند،اظهار داشت: خوشبختانه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشجویان در یک محیط قابل قبول سوالات و مطالبات خود را مطرح کردند که مسئولان دانشگاه نیز پاسخ‌های لازم را ارائه کردند.
دانشگاه شهید بهشتی نیز در اطلاعیه‌ای درباره وضعیت دانشجویان بازداشتی این دانشگاه در پی ناآرامی‌های اخیر اعلام کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق مراجع مسئول، تمام دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی که در طول دو هفته بازداشت شده بودند، آزاد شدند.
معاون دانشجویی دانشگاه تهران هم اعلام کرد: اکثر دانشجویان دانشگاه تهران که در طول دو هفته اخیر توسط مراجع مسئول بازداشت شده بودند، آزاد شده‌اند.
وجهی افزود:همچنین با هماهنگی که با مسئولان و مراجع مربوطه به عمل آمده است، تا روزهای آینده، هیچ دانشجویی از دانشگاه تهران به خاطر ناآرامی‌های اخیر در بازداشت نخواهد ماند.

خروج از نسخه موبایل