نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

ایران و اقوام وفادار

ایران اقوام اقوام ایرانی

ایران اقوام اقوام ایرانی

روزنامه جمهوری اسلامی ئنوست : یکی از ویژگی‌های مهم ملت ایران اینست که اقوام و پیروان ادیان و مذاهب گوناگون در طول قرون در کنار همدیگر زندگی کرده‌اند و در همزیستی مسالمت‌آمیز، الگو و اسوه‌ سایرین هستند.
نسبت تجزیه ‌طلبی که این روزها در نوشته‌ها و سخنان به افرادی در کردستان و بلوچستان داده می‌شود، ربطی به مردم این استان‌ها ندارد و مربوط به عناصر معدودی است که هم خودشان و هم مسئولان امنیتی این واقعیت را می‌دانند و مردم نیز این افراد را به خوبی می‌شناسند. علاوه بر این، مردم این استان‌ها و البته بعضی استان‌های مرزی دیگر در طول ۴۳ سال گذشته رنج‌های زیادی از عملکرد شیطنت‌بار این عناصر وابسته به دشمنان ملت ایران تحمل کرده و حتی در برابر آنها ایستادند و در خنثی‌سازی توطئه‌هایشان نقش قابل توجهی داشتند.
در کردستان، فداکاری‌های پیشمرگان کرد در مبارزه با گروهک‌های کومله و پژاک و دموکرات که مزدوران بیگانگان هستند، بخش افتخارآفرینی از تاریخ کشورمان را رقم زده است. در وفاداری مردم کردستان به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و عشقشان به اسلام و اهل‌بیت علیهم‌السلام کمترین تردیدی وجود ندارد. کردها شهدای زیادی نیز در دفاع از استقلال و یکپارچگی ایران تقدیم کرده‌اند که تاریخ کردستان با نام و نشان آنها و خانواده‌های فداکار و ایثارگرشان مزین است. مردم کردستان در ۴۳ سال گذشته این واقعیت را به اثبات رسانده‌اند که همواره با تمام توان و امکانات خود در برابر معدود عناصری که با فرمان بیگانگان درصدد تجزیه کشور هستند می‌ایستند و سرزمین خود را بخش جدائی‌ناپذیر میهن اسلامی ایران می‌دانند. بنابراین، حساب مردم کردستان از گروهک‌های تجزیه‌ طلب که مطرود مردمند و از دشمنان تغذیه می‌شوند کاملاً جداست.
مردم بلوچستان نیز دقیقاً همین ویژگی‌های میهن‌دوستی، دفاع از تمامیت ارضی ایران و ایستادگی در مقابل تجزیه‌ طلبان را دارند. در بلوچستان نیز از روزهای اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گروهک‌هائی با دیکته دشمنان ملت درصدد اجرای توطئه شوم تجزیه ‌طلبی برآمدند و با آشوب‌ها و اقدامات تروریستی خود، رنج‌های زیادی را بر مردم شرافتمند بلوچ تحمیل کردند. هنوز هم دنباله‌‌های این گروهک‌ها به توطئه ادامه می‌دهند ولی از حمایت مردم محرومند و حساب مردم بلوچستان از آنها کاملاً جداست.
نکته مهمی که درباره بلوچستان باید مورد توجه قرار گیرد اینست که در این استان عناصری وجود دارند که به دلیل همفکر بودن و هم‌مسلک بودن با حاکمان خودخوانده کنونی افغانستان، گرایش‌هائی به آنها دارند و همین امر سبب به وجود آمدن انگیزه‌هائی برای حمایت بعضی از آنها از گروهک‌های تجزیه‌ طلب شده است. هرچند سیاست دولت جمهوری اسلامی بر مدارا با این افراد مبتنی بوده و این سیاست همچنان ادامه دارد ولی نباید اجازه سوء‌استفاده آنها از سیاست مدارا داده شود. آنها باید در مراحل حساس به ویژه هنگامی که گروهک‌ها با توسل به حرکت مسلحانه اقدام به ایجاد ناامنی، حمله به نیروهای حافظ امنیت و کشتار و تخریب و غارت اموال می‌کنند، موضع خود را به صورت شفاف به زبان بیاورند و در قالب بیانیه اعلام نمایند. سخن گفتن‌های دوپهلو که مدتی است این افراد به آن متوسل می‌شوند، بهیچوجه قابل قبول نیست. این روش تحریک‌آمیز نه‌تنها به امنیت هیچ کمکی نمی‌کند بلکه گروهک‌های توطئه‌گر را به ادامه خیانت مصمم‌تر می‌کند. این افراد باید موضع خود را در گفتار و عمل به صورت شفاف مشخص کنند.
اقدام بموقع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مقر گروهک‌های مزدور و تجزیه ‌طلب را در اقلیم کردستان عراق درهم کوبید، روش کاملاً درستی برای مقابله با عناصر تجزیه‌ طلب است. در بلوچستان نیز با گروهک‌های تجزیه‌ طلب باید از روش برخورد قهری استفاده شود، روشی که قطعاً به نفع مردم نجیب و میهن‌دوست استان سیستان و بلوچستان و کل کشور است.

خروج از نسخه موبایل