نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

بازداشت ۱۰۰ عنصر وابسته به منافقین و ۱۵۰ عنصر گروهک‌های تروریستی

اعتراض اغتشاش مهسا امینی

اعتراض اغتشاش مهسا امینی

اخبار سیاسی و اجتماعی / وزیر اطلاعات گفت: طبق آخرین آمار، در اغتشاشات، حدود ۱۰۰ عنصر وابسته به منافقین و بیش از ۱۵۰ عنصر گروهکهای تروریستی دستگیر شده‌اند
حجت‌الاسلام سیداسماعیل خطیب وزیر اطلاعات در گفتگوی تفصیلی و تحلیلی درباره حوادث اخیر با دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزود: در برخی از کیس‌ها عناصری که علاوه بر هدایت میدانی در اغتشاشات؛ تحت ارتباط با خارج از کشور اقدام به اختفای سلاح جنگی و مهمات (تی‌ان‌تی) کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند و جالب‌تر این‌جاست که پس از دستگیری بعضی از این عناصر، شبکه رسانه‌ای وابسته به رژیم صهیونیستی موضوع دستگیری این افراد را تحت رصد قرار داده است.
وی گفت: اما باید اشاره داشت که بحمدالله امروز جامعه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران اشراف عظیمی دارد که دشمنانش را در تمام دنیا تحت تعقیب قرار می‌دهد. امروز که خدمت شما هستیم، حداقل شش نفر از عناصر و سرکردگان گروهک‌های تروریستی ضدملت با طراحی و هوشمندی دستگاه اطلاعاتی دستگیر و از نقاط مختلف دنیا برای پاسخ‌گویی به جنایات‌شان به تهران منتقل شده‌اند. از اعضای اصلی گروهک‌های تجزیه‌طلب تا ضددین و وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی رژیم غاصب و رژیم آمریکا. ضمن اینکه هم‌اکنون یکی از سرکردگان گروه‌های تروریستی که مجری پروژه تجزیه‌طلبی بوده
خطیب افزود: بی‌شک بزرگترین «عملیات تاثیر» روی کشوری در جهان برای بی‌ثبات‌سازی و اغتشاش، از طریق عملیات ترکیبی، همانی بود که در حول اغتشاشات و در دوره پسا اغتشاشات ازسوی آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی و سعودی صورت گرفت.
وی ادامه داد: گزارش‌های متعددی مبنی بر ارتباط‌گیری افسران اطلاعاتی با گروه‌های مختلف ضدانقلاب، برخی خائنان داخلی، کانون‌های صنفی غیرقانونی و حتی آموزش در پوشش تورهای گردشگری یا آموزش‌های مدنی و حقوقی به ایرانیان در خارج از کشور داشتیم و اطلاع داشتیم که در این جلسات و آموزش‌ها چه مطالبی از عوامل و مزدوران درخواست می‌شود.
خطیب افزود: این مسئله را نیز کاملاً مطمئن هستیم که ضدانقلاب و سرویس‌های اطلاعاتی دشمن توان ایجاد یک بحران یا آشوب گسترده را ندارند. معمولاً آن‌ها مترصد فرصت‌هایی هستند. لذا پیش‌بینی می‌شد که در همین بازه زمانی مورد اشاره یعنی اوائل مهر اقداماتی صورت گیرد.
وزیر اطلاعات گفت: متاسفانه دختری از هم‌میهنان ما فوت کرد. بلافاصله موضوع مورد رسیدگی قرار گرفت. رهبر انقلاب ابراز ناراحتی کردند، رئیس‌جمهور و دیگر مقامات دستور پیگیری دادند. دشمنان از فوت این دختر یا هر شهروند دیگری قطعاً ناراحت نشدند بلکه این‌را بهانه‌ای برای آغاز عملیات و عقده‌گشایی خود کردند.
وی گفت: ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد که در روزهای اول بخشی از جامعه از این حادثه ناراحت بودند و خواستار رسیدگی و روشن شدن ابعاد مسئله شدند. حتی به خاطر هیجان و احساسات، اعتراضاتی را بروز دادند که مسئولان آن را به گوش جان شنیدند و با جدیت بیشتری مسئله را دنبال کردند تا حقایق کاملاً مشخص شود، اما تحولات و اقداماتی که در ادامه رخ‌داد، نشان داد که اطلاعات و ارزیابی قبلی ما مبنی بر تلاش سرویس‌های جاسوسی برای فعال‌سازی شبکه آشوب‌گر در داخل کشور صحیح بوده است.
وزیر اطلاعات افزود: در حوادث اخیر، دست رژیم صهیونیستی در اجرا آشکارتر بود؛ در تبلیغات دست انگلیس و در هزینه‌کردن دست رژیم سعودی واضح‌تر بود؛ کل حمایت مالی نمایش منحط برلین در حوزه تبلیغات، فضاسازی، اجاره تجهیزات برای تصویربرداری و ارائه تسهیلات برای حضور خبرنگاران و غذاهای توزیع شده و… با هزینه سعودی صورت گرفت.
خطیب ادامه داد: ما هرگز مثل انگلیس، پشتیبان اقدامات تروریستی و ناامن‌سازی سایر کشورها نخواهیم بود ولی تعهدی برای ممانعت از بروز ناامنی در این کشورها هم نخواهیم داشت، لذا کشور انگلیس هزینه اقدامات خود را برای ناامن‌ ساختن کشور بزرگ ایران خواهد پرداخت.
وی تاکید کرد: شبکه اینترنشنال ازسوی دستگاه امنیتی ایران به‌عنوان سازمان تروریستی شناخته شده و عوامل آن تحت تعقیب وزارت اطلاعات قرار خواهند گرفت و من‌بعد، هر نوع ارتباط با این سازمان تروریستی به‌عنوان ورود به حوزه تروریستی و تهدید امنیت ملی تلقی خواهد شد.

خطیب در ادامه گفت: سرنوشت ما و دیگر کشورهای منطقه مثل سعودی به دلیل همجواری، به هم گره خورده است. بی‌تردید، اگر اراده ایران بر مجازات این کشورها باشد، آنها روی ثبات را نخواهند دید.
وزیر اطلاعات افزود: دشمن ‌دنبال «پروژه ویران‌سازی» ایران است دقیقا طبق مدلی که در سوریه، عراق، لیبی، افغانستان و یمن اجرا کردند.
وزیر اطلاعات با بیان اینکه انگلیس هزینه اقدامات خود را برای ناامن‌ ساختن کشور بزرگ ایران خواهد پرداخت، تاکید کرد: شبکه اینترنشنال ازسوی دستگاه امنیتی ایران به‌عنوان سازمان تروریستی شناخته شده و عوامل آن تحت تعقیب وزارت اطلاعات قرار خواهند گرفت.

خروج از نسخه موبایل