نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

جنایت تروریستی در حرم شاهچراغ

شاهچراغ شیراز

شاهچراغ شیراز

حوادث – تعدادی تروریست عصر دیروز با حمله به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع)، شاهچراغ، در شیراز تعدادی از زائران را شهید و زخمی کردند.
در جریان این حمله تروریستی تاکنون ۱۵ نفر از هموطنانمان شهید و حدود ۴۰ نفر مجروح شده‌اند. در میان شهدا تعدادی کودک و زن نیز حضور دارند. مجروحین به مراکز درمانی منتقل شده‌اند که حال تعدادی از آنها نیز وخیم گزارش شده است.
عوامل این حرکت تروریستی در حین ورود به صحن با اسلحه کلاشینکف شروع به تیراندازی کردند.آنان خشاب اضافه نیز به همراه داشتند.
گزارش خبرگزاری‌‌ها حاکیست،تروریست‌‌ها از باب‌الرضا وارد حرم شاهچراغ شده‌ و وارد صحن حضرت معصومه (س) می‌شود و سپس خود را به شبستان اصلی حرم نیز رسانده‌‌اند.
طبق گفته شاهدان عینی تروریست‌ها با خودروی پژو به سمت حرم شاهچراغ رفته و از ورودی خیابان ۹ دی وارد حرم شدند و در همان محل، خدام‌ و زائران حاضر در آن ورودی را به رگبار بستند.
این حمله تروریستی در یکی از شلوغ‌ترین ساعات در حرم شاهچراغ روی داد.
بلافاصله بعد از این حمله،یک دستگاه آمبولانس اتوبوسی به همراه نیروهای امدادی وارد محوطه حرم شد.
خبرگزاری فارس هم درباره این حمله تروریستی گزارش داده فرمانده انتظامی استان فارس یک نفر را عامل این حرکت تروریستی عنوان کرده و او نیز دستگیر شده است.
رئیس کل دادگستری استان فارس هم گفته فرد دستگیر شده تحت بازجویی قرار دارد.
یک منبع آگاه هم به خبرنگار فارس اعلام کرده: نام عامل این حادثه تروریستی حامد بدخشان است که ۲۳ سال سن دارد.
*تروریست‌های حمله تروریستی به شاهچراغ ایرانی نبودند
پایگاه خبری “نور نیوز” رسانه نزدیک به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد:تروریست‌هایی که دیروز به حرم مطهر احمد بن موسی(ع)،شاهچراغ درشیراز حمله کردند دارای ملیت ایرانی نیستند.

خروج از نسخه موبایل