نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

حذف قرعه کشی خودرو به تدریج اتفاق خواهد افتاد

خودرو فروش خودرو اخبار بازار خودرو

خودرو فروش خودرو اخبار بازار خودرو

اخبار اقتصادی / وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خروج خودروها از قرعه کشی به تدریج اتفاق خواهد افتاد.
سید رضا فاطمی امین در پاسخ به این پرسش که چه زمانی مسئله قرعه کشی خودرو در کشور به پایان خواهد رسید، گفت: خروج خودرو از قرعه کشی تابع عرضه و تقاضا و سازوکار بازار است و پایان قرعه کشی به تدریج اتفاق خواهد افتاد.
وی افزود: در شرکت خودرو سازی سایپا به جز دو خودرو تمامی خودروهای تولیدی از فرآیند قرعه کشی خارج شده‌اند.فاطمی امین با اشاره به آمار بالای تولید خودرو در کشور گفت: آمار تولید خودروهای ناقص در کشور به صفر رسیده است و هر خودرویی که وارد خط تولید می‌شود بطور کامل تولید و از خط تولید خارج می‌شود.
وی تصریح کرد: در آبان و آذر ماه سال گذشته ۱۷۰ هزار خودروی ناقص در کشور تولید شده بود که امسال به ۲۰ هزار دستگاه خودرو کاهش یافت و به مرور زمان به صفر خواهد رسید و روند خودرو بسیار مطلوب است.در همین حال سخنگوی وزارت صمت از عرضه ۱۰۴ هزار دستگاه خودرو در مرحله دوم فروش از طریق سامانه یکپارچه خبر داد و گفت: گروه خودروسازی سایپا به‌جز ساینا s و کوئیک s، بقیه محصولاتش از قرعه کشی خارج شده است.
امید قالیباف درباره روند ثبت‌نام‌ها در سامانه قرعه‌کشی خودرو و رفع خلا‌ها گفت: سامانه‌ای راه‌اندازی کردیم تا به تدریج قرعه‌کشی را کنار بگذاریم. در مرحله دوم نیز دریافتیم بیش از ۵۰ درصد طرح‌های فروش را می‌توان از مسیر قرعه‌کشی خارج کرد و فقط برای شرکت سایپا فقط دو خودرو در قرعه‌کشی باقی‌مانده و الباقی تولیدات قابلیت این را دارد تا از قرعه‌کشی خارج شود.
سخنگوی وزارت صمت افزود: با بررسی ثبت‌نام شدگان در مرحله دوم تخصیص یکپارچه مشخص شد گروه خودروسازی سایپا به‌جز ساینا s و کوئیک s، بقیه محصولاتش از قرعه کشی خارج شده است.به گفته قالیباف خودروهای پر تقاضای شرکت ایران‌خودرو هنوز قابلیت خروج از روند قرعه‌کشی را ندارند و فرآیند زمان بری است. از دیگر سو با افزایش تولیدات خودروسازی‌ها، خروج کلیه خودروها از روند قرعه‌کشی تا پایان سال امکان‌پذیر خواهد بود.
قالیباف کل عرضه خودرو در مرحله دوم قرعه کشی یکپارچه را ۱۰۴ هزار دستگاه ذکر کرد. وی همچنین به توقف تولید سمند، تیبا و ساینا اشاره کرد و گفت: در مورد خودروهای جایگزین، شاهین با فروش فوری برای اولین‌بار بعد از سال‌ها در سایپا کلید خورد. خودروی آریا نیز از تولیدات جایگزین است. تیبا ایرادات پر تکراری داشت و سازمان ملی استاندارد جلوی تولید آن را گرفته است.قالیباف یادآوری کرد که تعهدات شرکت سایپا برای تولید خودرو تیبا ادامه خواهد یافت و شماره‌گذاری خودروهای مذکور صورت می‌گیرد اما بیش از آن، تولید نخواهد شد. وی به واردات خودرو اشاره کرد و گفت: این مسئله در صف بررسی‌هاست. آیین‌نامه به دولت ارسال شده و باید منتظر بررسی در دولت و ورود به فرآیند اجرا باشیم.

خروج از نسخه موبایل