نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

زمان اعلام نتایج آزمون سراسری / کشف سه باند تقلب در نوبت اول آزمون ۱۴۰۲

تقلب امتحانات نهایی

تقلب امتحانات نهایی

اخبار علمی و آموزشی / رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به کشف سه باند تقلب در نوبت اول آزمون ۱۴۰۲ گفت: هماهنگی‌های لازم با استاندار آذربایجان غربی برای برگزاری آزمون انجام شده است.

عبدالرسول پورعباس امروز (پنجشنبه) حین بازدید از محل آزمون سراسری در دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: امروز نخستین کنکور زمستانی در حال برگزاری است که به همین جهت با کنکورهای گذشته متفاوت است و موضوع گرمایش سالن های برگزاری آزمون مد نظر قرار گرفته است.

وی بیان کرد: حدود ۵۵۰ هزار داوطلب صبح و بعد از ظهر امروز در دو گروه آزمایشی علوم تجربی و زبان های خارجی شرکت می کنند.

پورعباس در مورد اعلام زمان نتایج آزمون سراسری گفت: نمرات خام داوطلبان را که در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ امروز و فردا شرکت کرده اند، تا نیمه اسفند ۱۴۰۱ اعلام خواهیم کرد اما نمره کل داوطلبان که شامل ۴۰ درصد سوابق تحصیلی و ۶۰ درصد نمره کنکور است، تا مردادماه و بعد از مشخص شدن سوابق تحصیلی عموم داوطلبان معلوم می شود.

پورعباس د رمورد داوطلبان شهر خوی که دیروز دچار زلزله شدند، اظهار داشت: هماهنگی های لازم با استاندار آذربایحان غربی برای کمک به داوطلبان این شهر انجام شده است. همچنین سیلی در یکی از بخش های استان سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد که از استاندار خواسته ایم با استفاده از ظرفیت حمل و نقل هوایی داوطلبان را به نقطه امنی منتقل کند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره امنیت آزمون نوبت اول ۱۴۰۲ گفت: همه دستگاه های اجرایی برای برگزاری امن کنکور کمک کردند و سه شبکه عمده تقلب دیشب کشف شد.

سازمان سنجش برای نخستین بار با همکاری با پلیس فتا، وزارت اطلاعات، ضابطین قضایی و قضات کشیک موفق به یک شبکه تقلب گسترده در شهر گرگان شدند. یکی دیگر از این شبکه های بزرگ در یکی از شهرستان های اطراف تهران و یک شبکه نیز در شهر دیگری کشف شد که همه این شبکه ها به صورت کشوری فعال بودند.

وی با اشاره به این که سوابق تحصیلی داوطلبان تاثیر ۴۰ درصدی در کنکور دارد، ادامه داد: بعضی از داوطلبان که از سوابق تحصیلی برخوردار بودند، دی ماه گذشته فرصت داشتند برای ترمیم سوابق تحصیلی خود با شرکت در آزمون امتحان نهایی آموزش و پرورش سوابق خود را ترمیم کنند اما آن دسته از داوطلبان که از سوابق تحصیلی برخوردار نیستند، باید تا خرداد ۱۴۰۲ برای خود سوابق تحصیلی ایجاد کنند.

خروج از نسخه موبایل