نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

شناسایی ۱۵۴ متهم در پرونده ترور سردار شهید سلیمانی

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

اخبار اجتماعی / سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اینکه عاملان و آمران ترور شهید سلیمانی تحت پیگرد قانونی قرار دارند، گفت: در این پرونده ۱۵۴ متهم که ۹۶ نفر از آنها از اتباع آمریکا هستند، شناسایی شده و روند تحقیقات ادامه دارد همچنین تاکنون برای ۹ کشور ۱۱ نیابت قضایی ارسال شده است.

به گزارش ایرنا مسعود ستایشی روز سه‌شنبه در نشست خبری اظهارداشت: شهید سلیمانی در عرصه بین‌المللی نماد استکبار و استعمار جهانی در سال‌های اخیر بود که در راستای سیاستهای ظلم ستیزانه جمهوری اسلامی و عمق نقش استراتژیک ایران را در کشورهای جبهه مقاومت افزایش داده است و هدف دشمن تأثیرگذاری بر این مسیر پرشتاب و بالنده بود.

وی ادامه داد: به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی، نقض صریح‌ترین حقوق بین‌الملل و زیر پا گذاشتن مقرراتی است که دشمن خود را ملتزم به آنها می‌داند.

ستایشی اضافه کرد: نقص پرونده فقط مسأله ترور شخص این شهید نیست بلکه محل ارزیابی صحت ادعای آمریکا و مبین خوی استکباری و قانون ناپذیری این دولت تروریستی است.

وی گفت: قوه قضاییه در دادگاههای داخلی و بین‌المللی به دنبال حق ملت ایران در این پرونده است.

ستایشی تاکید کرد: پیام مکتب شهید سلیمانی برای امروز و آینده عدم تحمل بی عدالتی، ظلم و اجحاف در حق همه انسان هاست. شهید سلیمانی نشان داد که مقاومت مثمرثمر خواهد بود.

خروج از نسخه موبایل