نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

علائم آنفلوآنزا در کودکان و راه‌های مقابله با آن

آنفلونزا کودکان

آنفلونزا کودکان

اخبار بهداشت و سلامت / معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در صورت مشاهده علائم بیماری آنفلوآنزا در کودکان، با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی، نسبت به تشخیص بیماری و درمان دارویی اقدام کنید.

به گزارش ایسنا، پژمان بختیاری‌نیا اظهار کرد: کودکان نیز مانند بزرگسالان به بیماری آنفلوانزا مبتلا می‌شوند اما علائم آن در این گروه سنی ممکن است از سایر بیماری‌های ویروسی دستگاه تنفسی قابل تشخیص نباشد.

وی افزود: با شروع بیماری، علائمی مانند سرفه، آبریزش بینی، تب و مشکلات گوارشی از جمله حالت تهوع، اسهال و استفراغ در کودک بروز می‌کند.

وی خطاب به خانواده‌ها عنوان کرد: در صورت مشاهده علائم بیماری آنفلوآنزا در کودکان، با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی، نسبت به تشخیص بیماری و درمان دارویی اقدام کنید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر پرهیز از مصرف خودسرانه دارو به ویژه انواع آنتی‌بیوتیک‌ها گفت: در صورت تشخیص پزشک به درمان سرپایی، کودک باید استراحت کند و از حضور او در کلاس درس و اماکن شلوغ و پرتردد خودداری شود.

بختیاری‌نیا بر ضرورت تهویه هوای مکان‌های سربسته تاکید کرد و گفت: استفاده از ماسک، شست‌وشوی مستمر و صحیح دست‌ها، خودداری از تماس کودک با افراد مشکوک و دارای علائم بیماری و تغذیه سالم و مناسب از دیگر راه‌های پیشگیری از ابتلا کودکان به آنفلوانزا است.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان توصیه کرد: کودکان دارای بیماری‌های زمینه‌ای از قبیل نقص سیستم ایمنی، آسم، دیابت، چاقی مفرط و …، با تشخیص پزشک، واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند.

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، وی به اهمیت تغذیه هنگام ابتلا به بیماری اشاره کرد و گفت: در صورت ابتلا به این بیماری، مایعات زیاد مصرف کنید و غذاهای مقوی بخورید؛ بهترین غذاها در این شرایط، سوپ و به ویژه سوپ مرغ و گوشت است.

بختیاری‌نیا ادامه داد: منابع غنی ویتامین C و A از قبیل میوه و سبزی‌ها مصرف کنید و در زمان بیماری از مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین مثل قهوه، نسکافه و نوشابه پرهیز کنید. مصرف عسل را فراموش نکنید، عسل به دلیل وجود آنتی باکتریال‌های طبیعی می‌تواند یک ماده غذایی مناسب برای این دوران شما باشد.

وی گفت: اگر دچار سرفه هستید از مصرف شیر، ادویه‌ها، غذاهای صنعتی و کنسروی خودداری کنید؛ مصرف مکمل ویتامین D و مکمل روی با نظر پزشک توصیه می‌شود.

خروج از نسخه موبایل