نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

هاشمی دبیر ستاد امر به معروف: سلطه دلار بر اقتصاد کشور از بزرگترین منکرات است

سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی

سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی

اخبار فرهنگی / سلطه دلار بر اقتصاد کشور به عنوان بزرگترین منکر و سهل انگاری و بی تدبیری برخی از مسئولان در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و آثار منفی معرفی بازیگران به عنوان الگوی جامعه توسط صدا و سیما، از مهمترین مسائل مطرح شده دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سومین نشست دوره بینش معروف ۳ بود.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، دکتر سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی با انتقاد از تأثیرگذاری دلار بر اقتصاد کشور و ایجاد تورم بیان داشت: متاسفانه برخی از اقتصاددانان و سیاسیون در برابر انتقاد مردم نسبت به سلطه و گرانی دلار می گویند نمی توان در برابر دلار ایستاد.

وی افزود: اگر اقتصاد خوانده‌اید، پرسش مردم این است که چرا نمی‌توانید جلوی سلطه دلار را بگیرید؟! اقتصاد خوانده‌اید که تنها مطالب غربی‌ها را برای ما تکرار کنید؟!

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، سلطه دلار بر اقتصاد کشور را منکر بزرگی دانست و با تأکید بر این که دلار یک محصول وارداتی، غیر شناخته شده، بدون پشتوانه و تحمیلی بر اقتصاد ما است، گفت: چرا جلسات ویژه مسئولان برای افزایش یا کاهش قیمت دلار برگزار می‌شود؟آیا برنامه‌ای هم برای حفظ ارزش پول ملی دارید؟

کشف حجاب نمونه بارزی از منکر در حال تکثیر در جامعه

دکتر هاشمی‌گلپایگانی در ادامه، منکر را همانند ویروسی دانست که برای بیمار کردن جامعه دائماً در حال تکثیر است که اگر جلوی آن گرفته نشود به تدریج تمام جامعه را همانند بدن فرد آلوده می‌کند و کشف حجاب را نمونه بارزی از منکر در حال تکثیر در جامعه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه نگاه برخی از مسئولان به تهاجم فرهنگی دشمن نگاه قاجاریه است، افزود: در برابر تهاجم دشمن هر روز از یک مرز ارزشی عقب نشینی می کنند.

ناتوانی صدا و سیما در الگوسازی از شهیدان

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در بخش دیگری از سخنان خود مکتب امام حسین(ع) را مکتب حماسه آفرینی، شهادت طلبی، حرکت برای مبارزه با ظلم و شجاعت برشمرد.

وی یکی از مهم ترین وظایف رسانه ها را تبیین مکتب امام حسین(ع) بیان کرد و عنوان داشت: انتقاد ستاد از صدا و سیما از سردلسوزی است نه اختلاف شخصی؛ انتقاد می‌کنیم که چرا نتوانسته مکتب امام حسین(ع) و شاگردان این مکتب همانند حاج قاسم، شهید صیاد شیرازی و… را برای جوان و نوجوان ما تبیین کند.

دکتر هاشمی گلپایگانی با طرح این سوال که چرا باید الگوی جوان و نوجوان ما که در انقلاب اسلامی رشد کرده، غربی‌ها و غرب پرستان باشد و چرا فرزندان این مرز و بوم نباید شهدا را بشناسند؟، افزود: خیلی از ملت های دیگر چنین الگوهای ماندگاری ندارند، به همین دلیل برای فرزندانشان الگوهای واهی و بی ارزش می‌سازند، در حالی که ما چنین الگوهای بی نظیری داریم ولی نمی‌توانیم آن‌ها را معرفی کنیم.

وی با انتقاد از اینکه بودجه های کلانی در کشور هزینه می شود ولی هنر معرفی قهرمان‌های واقعی کشور به زبان کودکان وجود ندارد، تصریح کرد: قهرمانان ساختگی غربی‌ها شده اند الگوی فرزندان ما و اوج هنر صدا و سیما در حوزه دینی و مذهبی این است که صرفاً سخنرانی پخش کند؛ هنر آن است که روح سخنرانی تبدیل به سریال، فیلم و دیگر تولیدات رسانه ای شده و الگوسازی شود.
معرفی بازیگران به‌عنوان الگو؛ نمونه بی‌هنری صدا و سیما

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، معرفی بازیگران به عنوان الگوهای جامعه را نمونه دیگری از بی‌هنری صدا و سیما برشمرد و خاطرنشان کرد: مکتب امام حسین(ع) یک دنیا مفهوم متعالی در درونش نهفته است؛ چرا با این وجود صدا وسیما باید برای برنامه‌هایی که دیگران را به تمسخر می‌گیرد و یا تقلیدی از هالیوود است، بودجه هزینه کند؟

وی تاکید کرد: این گونه کارها برای کشور ما شخصیت و هویت ایجاد نمی کند و اگر می‌خواهیم کشور هویت و شخصیت داشته باشد باید به سراغ مکتب حسین ابن علی(ع) برویم؛ منتهی این باور می خواهد.

دکتر هاشمی گلپایگانی گفت: آقای مسئول رسانه در جلسه روضه امام حسین(ع) شرکت می کند، سینه می زند و اشک می ریزد اما نمی تواند مفاهیم بلند تاریخ کربلا را به زبان امروز جامعه و با استفاده از هنر از دریچه دوربین به نمایش بگذارد و امام حسین(ع) در میدان هنر غریب و تنهاست و الگوی جامعه ما را مغضوبین و ضالین آرایش کرده و پیش روی مردم می گذارند.

خروج از نسخه موبایل