نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

وحدت براساس تمرکز بر وجوه مشترک

وحدت اتحاد ایران

وحدت اتحاد ایران

سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی / ضروری‌‌ترین اقدامی که هم‌اکنون از تمام فعالان سیاسی و نخبگان وفادار به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی انتظار می‌رود اینست که صف خود را از صف اغتشاشگران جدا کنند.
اگر در روزهای اول شروع ناآرامی‌های اخیر هنوز تردیدهائی در این زمینه وجود داشت که چه کسانی صحنه‌گردان ناآرامی‌ها هستند و چه هدفی را دنبال می‌کنند، اکنون با اقدامات و شعارهای انحرافی که داده‌اند و می‌دهند تردیدی باقی نمانده است که هدف، براندازی نظام جمهوری اسلامی است. به همین دلیل است که باید صف‌ها مشخص شوند و کسانی که دل در گرو ایران و نظام جمهوری اسلامی دارند، صف خود را از صحنه‌ گردانان ناآرامی‌ها به صورت شفاف جدا کنند.
در برابر صحنه ‌گردانانی که این روزها بر موج به وجود آمده در اثر اعتراضات و انتقادات واقعی سوار شده‌اند و با عملکردها و شعارهایشان ماهیت خود را نشان داده‌اند، نمی‌توان و نباید میان ایران و نظام جمهوری اسلامی تفکیک قائل شد. درست است که عملکرد مسئولین قابل انتقاد است و آنها قطعاً باید در سیاست‌های خود تجدید نظر اساسی به عمل آورند و از تکرار اشتباهات بپرهیزند ولی این واقعیت را نباید نادیده بگیریم که صحنه‌ گردانان ناآرامی‌های این روزها با روش‌هائی که در پیش گرفته‌اند، علاوه بر نظام جمهوری اسلامی به ایران هم وفادار نیستند. هرچند حمایت‌های بی‌حد و اندازه آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و سران مرتجع عرب از اغتشاشگران این واقعیت را کاملاً نشان می‌دهد، ولی حتی اگر موضعگیری‌های سران این کشورها و تلاش بی‌وقفه رسانه‌های وابسته به آنها در بزرگ‌نمائی اغتشاشات هم نبود، کاملاً مشخص بود که صحنه‌ گردانان ناآرامی‌ها به هیچیک از سنت‌ها، اعتقادات و مقدسات مردم ایران کم‌ترین باوری ندارند و با تمام این باورها در جنگ و ستیز هستند.
بدون تعارف و مجامله باید اعتراف کرد که بعضی از فعالان سیاسی و نخبگان وفادار به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، با سکوت و یا در مواردی اتخاذ مواضع دوپهلو نشان داده‌اند که در شرایط ویژه و حساس، توانائی ورود متعهدانه و هوشمندانه به عرصه سیاسی را ندارند و چه بسا وجود همین خصلت در آنها و رقبایشان است که نظام جمهوری اسلامی را دچار مشکلات کنونی کرده است. عیبی ندارد که گروه‌ها و جناح‌های سیاسی رقیب بر سر به دست گرفتن قدرت با هم رقابت کنند ولی هنگامی که پای منافع ملی، یکپارچگی ایران، استقلال و موجودیت نظام جمهوری اسلامی به میان می‌آید، باید دعواهای سیاسی را کنار بگذارند، پرچم وحدت را مشترکاً بالا ببرند و تمام‌قد در برابر کسانی که موجودیت نظام و استقلال ایران را هدف قرار داده‌اند بایستند.
اگر کسانی تصور می‌کنند صحنه ‌گردانان ناآرامی‌های این روزها برای آنها اعتبار و جایگاهی قائل هستند، سخت در اشتباهند. تردیدی وجود ندارد که اغتشاشگران و حامیان برون ‌مرزی آنان به هدف شوم خود نخواهند رسید و ملت مومن و باصلابت ایران، با عزم و اراده همیشگی خود، آنها را ناکام خواهد نمود و روسیاهی نصیب کسانی خواهد شد که امروز در انجام وظیفه میهنی و اسلامی خود دچار تردید هستند. صحنه ‌گردانان ناآرامی‌های کنونی از شما و حتی اسلام هم عبور کرده‌اند و به چیزهائی فکر می‌کنند که موجب می‌شود هیچ وجه مشترکی با شما نداشته باشند و شما را خارهائی بر سر راه خود بدانند. توطئه تجزیه را جدی بگیرید و از دلسوزی برای مظلوم‌نماها و حامیان عوامل تجزیه ‌طلبی بپرهیزید.
راه درست اینست که برای شکل دادن وحدت تمام نیروهای وفادار به انقلاب و نظام اقدام شود. همه باید انعطاف نشان بدهند و بر وجوه مشترک که بسیار زیادند متمرکز شوند. کسانی که در قدرت هستند بپذیرند که برای تصحیح اشتباهات باید از آراء دیگران استفاده کنند، افراطیون تفرقه‌افکن و دشمن ‌تراش را طرد نمایند و زمینه را برای همراهی تمام نیروها فراهم سازند. افراد خارج از قدرت نیز باید به این نکته توجه کنند که اکنون زمان منازعه نیست و همانگونه که تمام دشمنان برای براندازی نظام و تجزیه ایران همراه شده‌اند، وفاداران به نظام و تمامیت ارضی ایران هم باید با وحدت و انسجام در برابر دشمنان بایستند و راه را بر توطئه‌گران ببندند و مطمئن باشند که صحنه‌ گردانان آشوب‌ها و حامیانشان با دیدن این وحدت و انسجام، ناامید خواهند شد و توطئه‌شان شکست خواهد خورد.

خروج از نسخه موبایل