نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

وظایف شیعیان در دوران غیبت امام زمان (عج)

صاحب الزمان و انتظار

صاحب الزمان و انتظار

اخبار فرهنگی / نیمه شعبان، یکی از اعیاد بسیار مهم شیعیان است که از افضل روزهای پروردگار متعال محسوب می شود؛ به طوری که هر فردی، کوچک ترین کاری را به نیت امام زمان(عج) انجام دهد از ثواب بسیار و عنایت زیادی بهره مند می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، سخنران مذهبی، درمورد وظایفی که شیعیان در دوران غیبت باید انجام دهند، بیان کرد: منتظران حضرت مهدی (عج) در دوران غیبت وظایفی دارند که برخی از آن‌ها فردی و عده‌ای دیگر، وظایف اجتماعی و سیاسی است. یعنی یک منتظر در دوران غیبت حضرت صاحب الزمان (عج) نمی‌تواند در مورد جامعه پیرامون خود بی تفاوت باشد و همین مهم، وظایف اجتماعی را تعریف می‌کند که یکی از آن‌ها جهاد تبیین است. یعنی تلاش برای بیان حقایق، تبلیغ دین و زدودن تحریف از چهره اسلام.

این سخنران مذهبی گفت: «وَجَاهِدْهُم بِهِ جِهَادًا کَبِیرًا» جهاد کبیر بسیار مهم است که علاوه بر آن، دو جهاد دیگر اصغر و اکبر هم داریم. جهاد اکبر، مبارزه با نفس و جهاد اصغر برای جبهه جنگ و در حقیقت، جهاد کبیر، جهاد تبلیغی، تبیینی و گفت وگو است.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: اگر امام زمان (عج) را شناختیم و به ایشان محبت کردیم حتماً باید حضرت (عج) را یاری هم کنیم چراکه یاری کردن بسیار مهم است و هر کسی هم می‌تواند به اندازه توان خود، این کار را انجام دهد. گاهی، فردی به جمکران می‌آید و برخی مواقع، فردی پول دارد و برای ساختن مسجد به نیت امام زمان ارواحنا فداه اقدام می‌کند و یا حتی نیمه شعبان را به اندازه یک چراغ روشن کردن جشن می‌گیرد و یا پرچم نصب می‌کند. زیرا نباید اجازه داد نیمه شعبان کمرنگ شود.

به گفته این سخنران مذهبی، نباید اجازه داد که مشکلات اقتصادی و کشور، ما را از امام زمان (عج) دور کنند و اگر فردی در توان دارد بسیار ثواب دارد که در نیمه شعبان، اطعام داده شود و هر کسی باید به نیت امام زمان (عج) کاری انجام دهد.

حجت الاسلام رفیعی افزود: باید مردم را با امام زمان (عج) رفیق کرد؛ به طوری که اگر قرار است به مادر یا بچه مان هدیه دهیم این کار را در نیمه شعبان و به اسم امام زمان (عج) انجام دهیم و حتماً باید به این موارد، دقت کرد. زیرا بسیار مهم هستند.

خروج از نسخه موبایل