نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

آموزش تصویری نرم افزار Word /فارسی کردن شماره صفحه

آموزش ورد

آموزش ورد

این روزها همه با word آشنایی دارند اما سوال خیلی ها نحوه ی تبدیل شماره گذاری فارسی به انگلیسی و بالعکس است آنچه در این مطلب به شما می آموزیم معرفی روشی آسان برای فارسی کردن شماره گذاری نوشته های فارسی در word است. این مطلب در ادامه مطالب کاربردی نرم افزار ورد می باشد.

نکته مهم! اگر فایل ورد شما همه عددها را بصورت انگلیسی نشان می دهد:  در ابتدا شما برروی گوشه بالا سمت چپ تصویر یعنی File کلیک می کنید و بعد از انتخاب گزینه Word Options ، پنجره Word Options باز می شود، در این پنجره گزینه Advanced را انتخاب می کنید و سپس قسمت Show Document Content را پیدا می کنید . همانند شکل زیر پس از پیدا کردن عبارت Numeral مقدار آن را به context تغییر بدهید. خواهید دید که اعدادی که تاکنون بصورت انگلیسی تایپ می شدند حال بصورت فارسی تایپ می شوند.


شماره گذاری صفحات در word که در سربرگ Insert انجام می پذیرد دارای دو حالت فارسی و انگلیسی یا همان چپ به راست و راست به چپ است که ساده ترین روش آن همین روش زیر است:

ساده ترین روش:

برای فارسی کردن شماره صفحه توی ورد باید بعد از اینکه با استفاده از گزینه Page Numbering در منوی Insert شماره صفحه را فعال کردید، با دو بار کلیک کردن روی شماره صفحه ایجاد شده، قسمت Footer را فعال کنید. روی کادری که دور شماره صفحه را گرفته کلیک کنید و سپس کنترل و شیفت سمت راست را باهم فشار دهید.

خروج از نسخه موبایل