نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

آیا استاندار باید استیضاح شود؟!

پتروشیمی میانکاله مازندران

پتروشیمی میانکاله مازندران

اخبار اقتصادی / در پی آغاز مجدد عملیات احــداث مجتمــع پتروشیمـی در حسین آبــاد میانکالـــه روزنامه بشیر در مقاله ای با عنوان آیا استاندار باید استیضاح شود؟! به این موضوع واکنش نشان داده است:

وقتــی سال گذشتــه خبر احــداث مجتمــع پتروشیمـی در حسین آبــاد میانکالـــه رسانه ای شد، خیل کثیری از مقامات کشوری از جمله دادستان محترم کل کشور و ریاست محترم جمهور و فعالان زیست محیطی و مردم شریف مازندران بنابه دلایل زیست محیطی تبعات ناشی از پسماندهای شیمیایی بر محیط زیست بکر منطقه به مخالفت برخاسته و در نهایت با دستور مقامات ذیصلاح عملیات فنس کشی و سایر اقدامات اولیه این پروژه متوقف و وعده داده شد که اجرای این پروژه در منطقه میانکاله برای همیشه منتفی گردد. هر چند توقف این پروژه مخالفت های شخص استاندار و نماینده مردم بهشهر و نکا و گلوگاه و … را به دنبال داشت اما بنا به دلایل قانونی پیش گفته این پروژه متوقف و منتفی گردید. پس از گذشت چند ماه مجدداً خبر می رسد با چراغ سبز برخی مقامات استانی عملیات اجرایی این پروژه آغاز گردید و یک بار دیگر نگرانی هایی را در مردم بوجود آورده است.
مقام معظم رهبری در سخنانی ضمن توصیه به مسؤولین در خدمت به مردم، خطاب به آنان تاکید فرمودند: با مردم با تقلب و خدعه و فریب و دورویی برخورد نکنید، اگر در مسایل گوناگون سیاسی، اجتماعی و انتخابات همین یک مورد را رعایت کنیم، چقدر دنیای مان آباد خواهد شد؟ با مردم صادق باشیم.
آقای استاندار باید توضیح دهند به چه دلیل دستور ریاست محترم جمهور و دادستان محترم کل کشور و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر توقف و تعطیلی این پروژه مخرب و فاقد توجیه اقتصادی و مجوز زیست محیطی مجدداً اجرا نگردید؟ چه دست هایی در کار است که بالاتر از دستور عالی ترین مقام اجرایی کشور و همچنین مدعی العموم می تواند همه قوانین را زیر پا بگذارد، کمر به نابودی بکرترین منطقه حیات وحش ببندد؟
جناب استاندار؛ چرا با مردم روراست نیستید؟ با این وضعیت چه انتظاری دارید که مردم به مقامات دولتی اعتماد کنند؟ بله، ظاهر این پروژه زیباست! به قول جنابعالی اشتغال زاست، چه تضمینی وجود دارد پیمانکار به وعده ها و پروتکل های زیست محیطی عمل نماید؟ اصلاً ضرورت این مجتمع پتروشیمی برای اقتصاد مازندران و کشور در چیست؟ می دانید چند واحد پتروشیمی مشابه در کشور در رکود و تعطیلی به سر می برند؟
نه اینکه ما در روزنامه بشیر مخالف پیشرفت استان باشیم و نه اینکه مخالف اشتغال جوانان این مرز و بوم که شدیداً به اشتغال نیاز دارند باشیم، بلکه بحث بر سر این است که میانکاله و حتی مازندران جای بحث پتروشیمی بعنوان یک پروژه تمام سمّی برای سبزه زاری مازندران نیست. آمدن پتروشیمی همانا و نابودی جنگل و مرتع همان!
نماینده محترم عالی دولت در مازندران! عمر مدیریت کوتاه است، اجازه ندهید نامتان در تاریخ به عنوان مجری نابودی میانکاله ثبت شود، آنچه برای ما مهم است حفظ محیط زیست برای زیستن است که حق خدادادی همه موجودات می باشد.

خروج از نسخه موبایل