نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

ابطال مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

بازنشستگان تامین اجتماعی

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه هیئت تطبیق مقررات، مصوبه ۱۰ درصد افزایش حقوق بازنشستگان مغایر با ماده ۹۶ قانون کار تشخیص داده شده و براساس اصل ۱۳۸ قانون اساسی این مصوبه ابطال و به هیئت دولت ارجاع شد.
ولی اسماعیلی با اشاره به نشست عصر دیروز هیئت تطبیق مصوبات درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، یادآور شد: شورای عالی کار افزایش حقوق بازنشستگان را ۳۸ درصد و دولت ۱۰ درصد مصوب کرده بود، در جلساتی که داشتیم هیئت تطبیق ادله کمیسیون اجتماعی مبنی بر خلاف بودن این مصوبه هیئت دولت را پذیرفت.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: البته هیئت تطبیق مصوبات دولت به صورت رسمی در این زمینه اعلام نظر خواهد کرد.
اسماعیلی گفت: این جلسه پیرو تصمیم‌گیری نشست روز شنبه برای تصمیم‌گیری نهایی پیرامون مصوبه هیئت دولت در هیئت تطبیق مقررات برگزاری شده بود.
وی تصریح کرد: ما معتقدیم با توجه به اینکه به حق پرداخت افراد اشاره شده و سازمان تامین اجتماعی براساس منابع و مصارف اداره می‌شود، دولت حق دخالت در افزایش یا کاهش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را نداشته است. ازسوی دیگر در بودجه سنواتی هیچ‌گونه اشاره، اعتبارات و تکلیفی برای سازمان تامین اجتماعی در این زمینه دیده نمی‌شود بنابراین مواردی که در مصوبه هیئت دولت به آن اشاره شده مثل جزء ۴ بند “الف” فصل ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ هیچ‌گونه ارتباطی با سازمان تامین اجتماعی ندارد و تنها مرتبط با بازنشستگان نیروهای مسلح و سازمان صندوق بازنشستگی کشوری است.

خروج از نسخه موبایل