نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

اختلاف زناشویی و انتقام همسر در فضای مجازی

فضای مجازی

فضای مجازی

اخبار حوادث / وقتی اختلاف زناشویی به فضای مجازی کشیده می شود
رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از شناسایی فردی که با ایجاد یک صفحه جعلی در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام اقدام به ایجاد مزاحمت و سلب آرامش همسرش کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ “حسن کیخا” در تشریح این خبر اظهار کرد: با مراجعه فردی مبنی بر اینکه شخصی ناشناس با تهدید در شبکه اجتماعی اینستاگرام موجب برهم زدن آرامش روحی و روانی وی شده است. لذا پرونده به صورت ویژه در دستور کار افسران سایبری این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت، مدتی است فردی اقدام به ارسال پیامک‌های حاوی الفاظ رکیک و توهین آمیز نسبت به او می‌نماید و همچنین با ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام به من فحاشی کرده و با الفاظ ناپسند من را تهدید به آبروریزی در محل کارم مینماید.

سرهنگ کیخا گفت: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی و پلیسی صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس متهم شناسایی گردید و مشخص شد که فرد خاطی همسر شاکی بوده که مدتی از هم جدا زندگی میکردند. لذا متهم با هماهنگی مقام قضایی به این پلیس احضار شد.

این مقام سایبری افزود: در بازجویی‌های صورت گرفته، متهم به بزه‌ارتکابی اعتراف وانگیزه خود را از انجام این کار انتقام جویی و اختلافاتی که بین آنها بوده است عنوان نمود که در پایان پرونده تکمیل و جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال گردید.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: دلیل اینکه مجرمین یا کاربران فضای مجازی خیلی راحت‌تر از فضای حقیقی اخلاقیات را زیر پا می‌گذارند، پنهان شدن در قالب هویت‌های مجازی است، این افراد معمولا گمان میکنند در صورت شکستن خطوط قرمز اخلاقی و اجتماعی، مورد بازخواست، سرزنش و یا مجازات قرار نمی‌گیرند، بنابراین پلیس فتا مطابق با قانون با هرگونه هنجارشکنی و مزاحمت در فضای سایبر برخورد کرده و در این خصوص هیچگونه ملایمتی نخواهد داشت.

سرهنگ “کیخا” از شهروندان خواست: هشدارهای پلیسی را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و یا با شماره تماس مرکز فوریت های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس برقرار نمایند.

خروج از نسخه موبایل