نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

ادعای جدید آمریکا علیه حماس

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا

پایگاه خبری و تحلیلی رشد، رئیس جمهور آمریکا حماس را متهم کرد که مانع بر سر راه عادی سازی روابط عربستان و اسراییل در بحبوحه درگیری‌ها و جنگ با تل‌آویو است.

رئیس جمهور آمریکا حماس را به ایجاد مانع بر سر راه عادی سازی روابط عربستان و اسراییل در بحبوحه درگیری‌ها و جنگ با تل‌آویو متهم کرد.

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی عنوان کرده است که حماس عملیات طوفان الاقصی را با هدف خارج کردن عربستان سعودی و اسراییل از مسیر گسترش روابط دیپلماتیک جهت عادی‌سازی انجام داده است.

به گزارش «الجزیره»ادعای بایدن از آن رو مطرح می‌شود که بنا بر گزارشات اخیر، مقامات سعودی بلافاصله پس از آغاز درگیری‌های میان حماس و اسراییل در تاریخ ۷ اکتبر، روند پیشبرد مذاکرات عادی‌سازی با این رژیم را متوقف کرده است.

بایدن روز جمعه در جریان سخنرانی‌اش برای جمع آوری کمک‌های مالی جهت کارزار انتخاباتی‌اش در واشنگتن گفت، حماس با هدف مختل کردن تلاش‌های او جهت عادی‌سازی روابط عربستان و اسراییل عملیات غافلگیرانه‌اش علیه این رژیم را انجام داده است.

بایدن همچنین در جریان صحبت‌هایش ادعا کرد که سعودی‌ها قصد داشتند تا اسراییل را به رسمیت بشناسند که جنگ و درگیری میان اسراییل و فلسطین اتفاق افتاد.
هفته گذشته نیز وی در گفتگو با سی‌بی‌اس نیوز در برنامه ۶۰ دقیقه عنوان کرد که مذاکرات عادی‌سازی همچنان زنده و برقرار است اما زمان می‌برد تا نتیجه دهد. این در حالی است که مقامات سعودی پیشتر به صراحت اعلام کرده بودند که مذاکره با رژیم صهیونیستی پس از آغاز درگیری‌ها میان حماس و این رژیم در تاریخ ۷ اکتبر، متوقف شده است.

خروج از نسخه موبایل