نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

اعلام قیمت خودروهای وارداتی

واردات خودروهای کارکرده

واردات خودروهای کارکرده

پایگاه خبری و تحلیلی رشد : در این مرحله متقاضیان محترم می توانند سه اولویت از سبد محصولات اعلامی زیر را انتخاب نمایند. لازم به ذکر است هیچگونه ثبت نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفا برای ثبت نام کنندگان قبلی می باشد.

تبصره ۱- قیمت فروش محاسباتی علی الحساب اعلام شده ،قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده ،کرایه حمل و … و در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

تبصره۲- قیمت قطعی خودروهای مذکور پس از ارایه کلیه مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و اعلام می گردد.

تبصره ۳- ملاک قیمت قطعی خودرو، رقم اعلامی و مصوب توسط شورای رقابت خواهد بود.

تبصره ۴- مبلغ پرداختی در این مرحله و پس از فراخوان اولیه صورت گرفته ۵۰% قیمت علی الحساب خواهد بود که پس از واریز مبلغ مذکور نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی توسط شرکت واردکننده اقدام می گردد .

تبصره ۵- عدم واریز وجه در مهلت مقرر اعلامی و پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه حذف می‌گردد.

قیمت خودروهای وارداتی

تبصره ۶- حداکثر زمان تحویل خودرو برای قراردادهای منعقده ۳ ماه می باشد لذا واردکنندگان می بایست حداکثر تا سه ماه پس از انعقاد قرارداد نسبت به صدور دعوتنامه تکمیل وجه براساس قیمت قطعی اعلام شده توسط شورای رقابت اقدام و همزمان تحویل خودرو به متقاضی صورت پذیرد.

تبصره ۷- در صورت تاخیر در تحویل، قراردادهای مذکور مشمول جرایم تاخیر در تحویل مقرر در آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو و دستورالعملهای صادره در این خصوص خواهند شد. قراردادهای مذکور مطابق ضوابط مشمول سود مشارکت و انصراف نمی باشند.

تبصره ۸-تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت نامی قبل متقاضی و اولویت انتخابی خودرو انجام می‌گیرد.

تبصره ۹- آن دسته از ثبت نام کنندگان خودروی چانگان با مدل CS۳۵ plus که هنوز دعوت نامه ای از شرکت سایپا دریافت نکرده‌ و تمایل به انتخاب یکی از خودروهای فوق را دارند می توانند در این مرحله با مدنظر قراردادن موارد ذیل نسبت به لغو سفارش خود و انتخاب خودروی جدید بر اساس فهرست فوق اقدام نمایند.

*در صورت عدم انصراف و لغو سفارش، اولویت قبلی برای دریافت خودروی چانگان CS۳۵ plus به قوت خود باقی است.

*تا زمانی که متقاضیان فعلی خودروی چانگان CS۳۵ plus ،خودروی خود را تحویل نگرفته‌اند، عرضه جدیدی برای این خودرو برای سایر اولویت ها صورت نخواهد گرفت.

تبصره ۱۰- اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

منبع: اقتصادآنلاین

خروج از نسخه موبایل