نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

افت ۱۳ هزار واحدی شاخص بورس در بازار سهام

بازار بورس

بازار بورس

اخبار اقتصادی / شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۱۳ هزار واحدی روبه‌رو شد.

به گزارش تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۶میلیارد و ۵۶۳میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳هزار و ۸۳۴میلیارد تومان در بیش از ۳۵۶هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۱۳هزار و ۱۶۶واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۲۴هزار و ۷۹۵واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه شد و در مقابل شرکت‌های بانک سینا، بیمه دانا و بیمه اتکایی امین با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۳میلیارد و ۴۴۱میلیون ورقه به‌ارزش ۵هزار و ۶۷۴میلیارد تومان در ۱۹۵هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۱۶واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۹هزار و ۹۱۳واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی تندگویان و بیمه پاسارگاد بیشترین اثر منفی بر این نماگر به نام شرکتهای آهن و فولاد غدیر ایرانیان، سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید و سنگ آهن گهر زمین شد.

خروج از نسخه موبایل