نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

اهمیت امر به معروف و نهی از منکر از زبان امام صادق(ع)

اهمیت امر به معروف و نهی از منکر

اهمیت امر به معروف و نهی از منکر

اخبار فرهنگی / یک استاد حوزه علمیه با بیان روایتی از امام صادق(ع) در اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: امام در روایتی می‌فرمایند «وای بر قومی که به وسیلۀ امر به معروف و نهی از منکر کردن قرض خود را به خدا ادا نمی کنند». این تعبیر بیانگر اهمیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر در نزد خدا است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی منصوریان دامغانی -استاد حوزه علمیه- در سلسله ‌جلسات عوامل مانائی قیام حسینی با بیان حدیثی از امام صادق(ع) اظهار کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند «وَیْلٌ لِقَوْمٍ لاَ یَدِینُونَ اَللَّهَ بِالْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ اَلنَّهْیِ عَنِ اَلْمُنْکَرِ / وای بر قومی که به وسیلۀ امر به معروف و نهی از منکر کردن قرض خود را به خدا ادا نمی کنند.

وی ادامه داد: این تعبیر در دین ما حتی برای نماز هم نیامده است، هرچند نماز ستون دین است اما از آن با عنوان ادای دین یاد نمی‌شود.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در این روایات از واژه ویل استفاده می‌کند، واژه “ویل” در روایات در مقابل واژه “طوبی” است، یعنی کسی که امام و حجت خدا علاقه‌ای به او ندارد. اما امام چه کسی را دوست ندارد، کسی که دین خودش یعنی امر به معروف و نهی از منکر را به خدا ادا نمی‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منصوریان دامغانی در پایان گفت: نتیجه‌ای که از این روایات می‌توان گرفت این است که کسی که حکم خدا را در امر به معروف و نهی از منکر اجرا نکند، مورد علاقه و توجه امام معصوم نیست.

خروج از نسخه موبایل