نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

بازگشت زیدان و رونالدو به رئال؟

رونالدو و زیدان

رونالدو و زیدان

اخبار ورزشی / ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده آن‌ها در این گزارش آمده است.

به گزارش ایسنا، باشگاه رئال مادرید قصد دارد که برای جایگزینی کارلو آنچلوتی بازهم با زیدان وارد مذاکره شود تا این مربی سرشناس فرانسوی برای سومین بار هدایت تیم را برعهده گیرد. زین‌الدین زیدان بعد از جدایی از رئال مادرید هدایت هیچ تیمی را برعهده نگرفته است. با وجود آنکه در این مدت جدایی زیدان از رئال مادرید پیشنهادهای خوبی به او ارائه داده شده است اما او به هیچ پیشنهادی پاسخ مثبت نداده است. باشگاه رئال مادرید دوباره خواستار انتخاب زیدان به عنوان سرمربی خود است و در صورت پایان همکاری با کارلو آنچلوتی احتمالا این زیدان خواهد بود که دوباره هدایت تیم مادریدی را برعهده خواهد گرفت.

رونالدو پایان فصل از النصر به مادرید می‌رود

بازیکن پرتغالی النصر عربستان در تابستان از این تیم جدا می‌شود و به رئال مادرید برمی‌گردد تا سفیر این باشگاه شود. کریستیانو رونالدو بعد از سال‌ها حضور و درخشش در فوتبال اروپا به‌ویژه رئال مادرید و منچستر یونایتد در تصمیم گرفت راهی لیگ عربستان شود. رونالدو با پوشیدن پیراهن النصر به گرانترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان در ۳۸ سالگی تبدیل شد. رونالدو در تابستان از النصر جدا می‌شود. او از وضعیت خود در تیم عربستانی راضی نیست به طوری که نتوانسته خود را با فرهنگ زندگی در این کشور سازگار کند و زبان هم مشکل اصلی او است.

بسکتبال ایران در سید ۵

دبیرکل فدراسیون بسکتبال و کاپیتان تیم ملی برای شرکت در مراسم قرعه کشی جام جهانی ایران را به مقصد مانیل ترک کردند. مراسم قرعه کشی جام جهانی بسکتبال شنبه، ۹ اردیبهشت ماه در مانیل فیلیپین برگزار می شود و ۳۲ راه‌یافته به این رقابت‌ها در ۸ گروه ۴ تیمی جای داده می‌شوند. محسن معزی‌فر دبیرکل فدراسیون و حامد حدادی کاپیتان تیم ملی بسکتبال به عنوان نمایندگان ایران در مراسم قرعه کشی حضور خواهد داشت.

شعار برای فوتبال زنان کافی نیست!

با صعود تیم ملی فوتبال زنان به مرحله دوم انتخابی المپیک پاریس انتظار بر این است که فدراسیون فوتبال برنامه‌ای مناسب برای آماده‌سازی تیم فراهم کند اما با گذشت حدود یک ماه از دور اول مسابقات هنوز خبری از اردوها و اعلام برنامه‌ها نیست. مرحله اول مسابقات فوتبال زنان انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس اواسط فروردین سال جاری برگزار شد و تیم ملی ایران در گروه B این رقابت‌ها با یک برد و یک تساوی مقابل میانمار که میزبان بود، به دور دوم صعود کرد و حالا باید برای دور دوم که مسابقات آن در اکتبر ۲۰۲۳ (۸ مهر تا ۸ آبان ۱۴۰۲) برگزار می‌شود، آماده شود اما با گذشت حدود یک ماه از این مسابقات هنوز خبری از برنامه‌های تیم ملی نیست. این در حالی است که مرحله دوم با توجه به حضور ۱۲ تیم برتر آسیا بسیار سخت و نیازمند برنامه‌ریزی دقیقی است.

گواردیولا: هنوز آرسنال صدرنشین است

سرمربی منچستر سیتی بعد از پیروزی قاطع برابر آرسنال صدرنشین به ستایش از هالند و دی بروین پرداخت. منچستر سیتی در حساس ترین بازی هفته سی و سوم رقابت های لیگ برتر انگلیس به مصاف آرسنال صدرنشین رفت و توانست با نتیجه ۴ بر یک به پیروزی دست پیدا کند. سیتی با این پیروزی به دو امتیازی صدر جدول رده بندی رسید و این درحالی است که دو بازی کمتر نسبت به توپچی ها دارد. ستاره های این بازی کی وین دی بروین و ارلینگ هالند بودند به طوریکه دی بروین دو گل به ثمر رساند و یک پاس گل داد و هالند هم دو پاس گل داد و یک گل زد.

هالند از رکورد محمد صلاح گذشت

فوق ستاره نروژی منچستر سیتی با گلزنی در دیدار برابر آرسنال یک رکورد جدید را در تاریخ لیگ جزیره به نام خود به ثبت رساند. منچستر سیتی در حساس ترین بازی هفته سی و سوم رقابت های لیگ برتر انگلیس با نتیجه ۴ بر یک از سد آرسنال صدرنشین گذشت. ارلینگ هالند در این بازی هم عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست یک گل به ثمر رساند و دو پاس گل هم بدهد تا سهم بسزایی در این پیروزی ارزشمند سیتیزن ها داشته باشد. هالند با گلی که در این بازی به ثمر رساند شمار گل های خود را در فصل جاری لیگ جزیره به عدد ۳۳ رساند که این یک رکورد در تاریخ رقابت های لیگ برتر است.

پاسخ شهرداری به افزایش ۳ برابری تعرفه‌های اماکن ورزشی تهران

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران با بیان این که نرخ تعرفه اماکن ورزشی تحت پوشش شهرداری پایین‌تر از نرخ دولت است، گفت: نرخ مصوب سال جاری شهرداری برای اماکن ورزشی بر اساس تعرفه مصوب شورای اسلامی و فرمانداری تهران بوده و در مناطق ۲۲ گانه این نرخ متفاوت است. پس از آن که تعدادی از شهروندان تهرانی در تماس با سرویس ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران بررسی افزایش دو تا سه برابری تعرفه‌های اماکن ورزشی شهرداری در سال جدید را خواستار شدند، خبرنگار ایسنا دلیل این موضوع را از رییس سازمان ورزش شهرداری تهران جویا شد.

نراتزوری یک پای فینال کوپا ایتالیا شد

تیم والیبال اینتر موفق شد با نتیجه ۱ بر ۰ در بازی برگشت مرحله نیمه نهایی جام حذفی ایتالیا به پیروزی برسد. در بازی برگشت مرحله نیمه نهایی جام حذفی ایتالیا، دو تیم اینتر و یوونتوس به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی ۱ بر ۰ اینتر به پایان رسید. در این رقابت فدریکو دیمارکو در دقیقه ۱۵ برای اینتر گلزنی کرد تا این تیم با توجه به بازی رفت که به تساوی ۱ بر ۱ انجامید، به فینال جام حذفی ایتالیا صعود کند.

خروج از نسخه موبایل