نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

بایدها و نبایدهای آمادگی برای آزمون تیزهوشان

آزمون تیزهوشان


آزمون ورودی تیزهوشان پایه هفتم و پایه دهم مدارس کشور روزهای پایانی هفته جاری برگزار می شود و ناگفته پیداست که دغدغه والدین و دانش آموزان در روزهای پایانی به اوج می رسد؛ یک کارشناس و طراح سوال تیزهوشان معتقد است: استراحت کافی در شب قبل از امتحان برای شاداب بودن صبح آزمون و همچنین خوردن غذای مناسب می تواند به کاهش اضطراب آزمون کمک شایانی کند.

کوشا صمیمی، مدیرموسس و مدیرعامل موسسه کوشاهوش در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه یکی از مهارت ها برای موفقیت در آزمون ورودی تیزهوشان «مدیریت زمان» در جلسه آزمون است، اظهار کرد: می توان سوالات را از نظر سطح دشواری و زمان مورد نیاز برای پاسخگویی طبقه بندی کرد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان باید صبح روز آزمون حتما صبحانه میل کنند، تصریح کرد: دانش آموزان صبح روز آزمون کمی زودتر از خواب بیدار شوند تا وقت کافی برای خوردن صبحانه و آماده شدن داشته باشند و برای جلوگیری از کاهش انرژی بدن، حتما صبحانه کاملی که سرشار از پروتئین، فیبر و غیره باشد برای افزایش کارآیی مغز مصرف کنند.

کارشناس و طراح سوال تیزهوشان در پاسخ به این سوال خبرنگار که روز قبل از آزمون ورودی تیزهوشان چه کارهایی می توان انجام داد، خاطرنشان کرد: روز قبل از آزمون به طور طبیعی اضطراب نگرانی در بین دانش آموزان افزایش پیدا می کند، بنابراین فکر نکردن به نتیجه می تواند تاثیر زیادی در آرامش دانش آموزان داشته باشد.

صمیمی با اشاره به اینکه بهتر است روز قبل از آزمون مطالعه درسی انجام نشود، گفت: دانش آموزان می توانند به همراه والدین ساعتی را بیرون از منزل و حتی شناسایی حوزه امتحانی بگذرانند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل مسمومیت بهتر است در بیرون از منزل غذا خورده نشود، ادامه داد: لوازم مورد نیاز آزمون مانند لباس مناسب، کارت ورود به جلسه، کارت ملی، سنجاق قفلی، سه عدد مداد مشکی نرم، پاکن، تراش، ساعت مچی، ماسک و دستکش، دستمال پارچه ای و کاغذی و چند شکلات و یک بطری آب را آماده کنند و برای حضور در آزمون به همراه داشته باشند.

این مدرس و طراح سوال تیزهوشان بر استراحت کافی در شب قبل از امتحان برای شاداب بودن صبح آزمون و همچنین خوردن غذای مناسب تاکید کرد و با بیان اینکه دانش آموزان باید با ذهنی باز و قدرت خلاقیت در جلسه آزمون حاضر شوند، یادآور شد: دانش آموزان خود را برای مواجهه با درس ها و سوالاتی بیش از حد انتظار و دشوار آماده کنند.

گفتنی است آزمون ورودی تیزهوشان پایه هفتم ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۱۴۰۱/۳/۲۶ و همچنین ورودی پایه دهم ساعت ۹ صبح جمعه ۱۴۰۱/۳/۲۷ به صورت سراسری در کشور برگزار می شود.

خروج از نسخه موبایل