نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

با افراطی‌های هر دو جناح مخالفم و آنها هم با من مخالف‌اند

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی

اخبار سیاسی / آقای [امیر] تهرانی، معاون [پارلمانی] وزارت اطلاعات آمد. از تحت تأثیر دیگران قرارگرفتن وزیر گفت و گزارشی از حوادث خرم‌آباد داد. گفت که [وزارت] اطلاعات، معتقد است تقصیر اصلی متوجه [دفتر] تحکیم وحدت و دوم خردادی‌ها است. آقای طه هاشمی [مدیرمسئول روزنامه انتخاب] آمد و گفت، هنوز نتوانسته‌اند در مورد مدیریت سازمان [فرهنگ و] ارتباطات [اسلامی] که قرار بود ایشان را نصب کنند، تصمیم بگیرند؛ گویا در مجلس می‌خواهند آن را منحل کنند. راجع به انتخابات ریاست‌جمهوری آینده مذاکره شد. ‌خواست بفهمد که آیا من نامزد می‌شوم یا نه که گفتم، قطعاً نمی‌شوم. قرار شد در روزنامه انتخاب، به نحوی شایعات را تکذیب کنند.

عصر آقای بهزاد نبوی [نایب‌رئیس مجلس] آمد و گفت، شما همیشه وزنه تعادل جریان‌های سیاسی کشور بوده‌اید و انتظار این است که همان سیاست‌ را ادامه دهید و نگذارید جناح راست وانمود کند که با آنها هستید. ضمناً گفت، خطبه‌های اخیر نمازجمعه و خطبه‌های بعد از کنفرانس برلین، علیه جناح چپ بود. گفتم، با هیچ‌یک از دو جناح نیستم و نظراتم در مواردی، ممکن است با یکی از آنها برخورد کند و با افراطی‌های هر دو جناح مخالفم و آنها هم با من مخالف‌اند. گفت، طرح‌های عفو عمومی و لغو گزینش را آقای [علی‌اکبر] ادب [مسئول دفتر ارتباط رئیس‌جمهور با ائمه‌جمعه و روحانیت] که از جناح راست است، کارگردانی‌ کرده؛ شاید برای پوست‌ خربزه‌ گذاشتن زیر پای دوم‌ خردادی‌ها؛ گرچه آنها هم مخالفتی ندارند، ولی خودشان اقدام نکردند.

خبرگزاری آلمان خبر داد که امروز آقای [سیدمحمد] خاتمی [رئیس‌جمهور] و خانم [مادلین] آلبرایت، وزیر امورخارجه آمریکا، در سازمان ملل ملاقات و گفت‌وگو کرده که با اعجاب محافل سیاسی روبه‌رو شده است. خبر دیگر می‌گوید، خانم آلبرایت، هنگام سخنرانی آقای خاتمی، در صندلی جلو نشسته بود و گوش می‌داد؛ احتمال هم هست که خبرگزاری آلمان، همین را ملاقات و گفت‌گو خوانده است؛ منتظر خبر صحیح هستیم.

آقای اکبر صفریان آمد و خواستار کمک برای اجازه واردات خودرو برای شرکت تعاونی تولیدکنندگان [و صادرکنندگان] پسته رفسنجان شد. گفتم، صلاح نمی‌دانم و دخالت نمی‌کنم. امشب کمی باران در تهران می‌بارد؛ خدا کند باران حسابی بشود. خبر دادند، در فردوسیه نوق [رفسنجان]، جمعی به عنوان مخالفت با مرکزیت سه قریه، تظاهرات‌ کرده‌اند.

منبع : شرق

خروج از نسخه موبایل