نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

بیانیه وزارت خارجه: حمله پهپادی پاکستان غیرمتوازن بود

سراوان سیستان و بلوچستان

سراوان سیستان و بلوچستان

پایگاه خبری و تحلیلی رشد ( roshdnews.ir)  وزارت خارجه ایران در واکنش به حمله امروز پاکستان اعلام کرد که تمامیت ارضی خط قرمز ماست.

متن بیانیه به شرح زیر است:

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام غیر متوازن و غیر قابل پذیرش پاکستان در حمله ی پهپادی به شهروندان غیر ایرانی روستایی در جدار مرزی دو کشور را محکوم می نماید.

ج.ا.ایران در عین حال که به سیاست حسن همجواری و برادری بین دو ملت و دو دولت ج.ا.ایران و پاکستان پایبند است و اجازه نمیدهد ،دشمنان روابط خوب و برادرانه دو کشور را تیره کنند؛ امنیت مردم و تمامیت ارضی کشور را خط قرمز خود بر می شمرد و از دولت دوست و برادر پاکستان قویاً انتظار دارد که به تعهدات خود در ممانعت از استقرار پایگاهها و گروههای مسلح تروریستی در خاک پاکستان پایبند باشد.

در حادثه ی سه شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ قرارگاه مرزی نیروی زمینی سپاه مسقر در استان سیستان و بلوچستان با مشاهده ی آمادگی یک گروه تروریستی برای عزیمت به سمت خاک ج.ا.ایران جهت انجام عملیات تروریستی دیگری مانند اقدام جنایتکارانهی ،راسک اقدام به عملیات پیشگیرانه علیه این گروه تروریستی در پادگان و مقر استقراری آنان در ارتفاعات منطقه و کیلومترها دورتر از مناطق مسکونی نمود، که این رویه بخشی از وظایف ذاتی نیروهای مرزی ج.ا.ایران برای مقابله “متناسب با هرگونه تهدید تروریستی قریب الوقوع علیه مردم و شهروندان کشور است.

تاکید می نماید که حساب دولت دوست و برادر پاکستان از تروریستهای مسلح جداست و ج.ا.ایران همواره به سیاست همسایگی خود پایبند است و اجازه نمیدهد که دشمنان و ایادی تروریست آنها، این روابط را به ویژه در زمانی که نسل کشی و جنایات رژیم صهونیستی مسأله ی اول جهان اسلام است تیره نمایند.

خروج از نسخه موبایل