نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

بی‌حجابی مشتریان و پلمب ۴۰ واحد صنفی در کاشان

پلمب و بی حجابی

پلمب و بی حجابی

اخبار اجتماعی / سرهنگ اکبری، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کاشان از پلمپ ۴۰ واحد صنفی در کاشان به دلیل بی حجابی مشتریان طی حدود یک ماه گذشته خبر داد و گفت: به این اصناف قبل از پلمپ تذکر شفاهی و کتبی داده شده بود.

به گزارش رسا، سرهنگ کریم اکبری عصر جمعه در باغ تاریخی فین کاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: براساس ابلاغیه بهمن ماه وزارت کشور و مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر و شورای تامین شهرستان کاشان متولی رعایت قوانین و شئونات اسلامی برعهده متصدی اماکن و اصناف است.

وی افزود: پوستر‌هایی مبنی بر عدم خدمات به افرادی که شئونات اسلامی را نمی‌کنند تهیه شده و درب مغازه‌ها نصب و اصناف موظف به اجرای آن هستند.

به گفته وی طی یک ماه گذشته ۶۰۰ مورد بازدید از اصناف و اماکن شهرستان توسط تیم‌های نظارتی بازرسی اتاق اصناف، بسیج اصناف و ستاد امر به معروف و نهی از منکر انجام شده همچنان ادامه دارد.

فرمانده سپاه کاشان همچنین از پلمپ بیش از ۴۰ مورد مغازه‌هایی که رعایت شئونات را نداشتند خبر داد و افزود: در اجرای قانون با کسی مماشات نکرده و از هیچ تخلفی نخواهیم گذشت.

وی افزود: از مراجعین، مسافرین، گردشگران و مردم درخواست می‌شود تا نسبت به رعایت شئونات اسلامی اهتمام داشته باشند و اصناف نیز با رعایت قوانین از ارائه خدمات به افرادی که موازین شرعی را رعایت نمی‌کنند واقدام به کشف حجاب کرده اند خودداری کنند.

سرهنگ اکبری گفت: برای برخورد با متخلفینی که قوانین را رعایت نمی‌کنند بعد ازانجام چندین مرحله تذکر کتبی و شفاهی و اخطار در صورت عدم رعایت قوانین نسبت به پلمپ اصناف متخلف اقدام می‌شود.

به گقته وی بعد از تذکر شفاهی و کتبی اتاق اصناف و اتحادیه ها، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، اماکن نیروی انتظامی نسبت به پملپ اصناف متخلف اقدام خواهد شد.

فرمانده سپاه کاشان با تأکید بر اینکه حجاب از احکام الهی است و رعایت در جامعه اسلامی الزامی است، گفت: بعد از تذکر کتبی و شفاهی نیروی انتظامی و اتاق اصناف و مطالبات بخشی از یک مجموعه بزرگ فروشگاه زنجیره‌ای در کاشان پلمپ شد و اقدمات قانونی را در رابطه با این مجموعه انجام می‌شود و با وجود صبوری در صورت تکراربا استفاده از قانون برخورد خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل