نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

تاکید مجدد ایران و اتحادیه اروپا به احیای برجام

مذاکرات برجام

توافق برجام

اخبار سیاسی / ایران و اتحادیه اروپا بار دیگر برای تلاش‌ها برای احیای برجام تاگید کردند.
در همین ارتباط، وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با دبیرکل سازمان ملل در نیویورک با اشاره به تبادل زندانیان با آمریکا و آزاد سازی دارائی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی، گفت: ما برای بازگشت به برجام جدی هستیم تا در چارچوب ابتکار عمان همه طرفها به تعهدات خود در برجام برگردند.
امیرعبداالهیان تصریح کرد: تبادل پیام‌ها میان ایران و آمریکا ادامه دارد و طرح سلطان عمان درباره برجام نیز همچنان روی میز هست.
وی گفت: اگر طرف آمریکایی از چندگانگی برخورد کردن خودخارج شود و نیت و اراده واقعی خود را نشان دهد، دستیابی به یک توافق برای بازگشت همه طرف‌ها به برجام و لغو تحریم‌های ایران دور از دسترس نیست.
امیرعبداللهیان در خصوص همکاری‌ها با آژانس بین المللی انرژی اتمی هم گفت: هروقت آژانس در چارچوب فنی عمل می‌کند، امور در مسیر درست پیش می‌رود. اما هر وقت دیگران نظرات سیاسی خود را بر مسائل حرفه‌ای آژانس ترجیح می‌دهند، اوضاع خراب می‌شود.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در دیدار با جمعی از صاحب‌نظران، سفرا و سیاستمداران بازنشسته آمریکا در خصوص برجام گفت: به‌رغم انتقاداتی که دولت ما در ایران در خصوص برخی مفاد برجام دارد، اما سیاست ما بازگشت به برجام به‌عنوان یک توافق بین‌المللی است ولی رویکرد دولت آمریکا چندگانه و مبتنی بر بازی با زمان است. اگر دولت آمریکا جدی باشد، می‌توان در کوتاه مدت مذاکرات را جمع‌بندی کرد و آن‌گاه همه طرف‌ها به برجام و تعهدات کامل خود برگردند.
وی افزود: اگر طرف آمریکایی از چندگانگی برخورد کردن خارج شود و نیت و اراده واقعی خود را نشان دهد، امکان دستیابی به توافق برای بازگشت همه طرف‌ها به برجام و لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ایران دور از دسترس نیست.

خروج از نسخه موبایل