نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

تورات‌سوزی پس از قرآن سوزی در سوئد

سلوان مومیکا و آتش زدن قرآن

سلوان مومیکا و آتش زدن قرآن

اخبار فرهنگی / حدود یک ماه پس از اعطای مجوز سوزاندن قرآن، پلیس سوئد این بار اجازه سوزاندن تورات، کتاب مقدس یهودیان، را صادر کرد.
به گزارش جروزالم‌پست، قرار است یک شخص ۳۰ تا ۴۰ ساله به همراه یک یا دو نفر دیگر، بعد از ظهر شنبه ۲۴ تیر مقابل سفارت اسرائیل در استکهلم، یک جلد تورات را به آتش بکشد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در توییتی به زبان عبری این تصمیم سوئد را «شرم‌آور» خواند و آن را «به شدت» محکوم کرد. نتانیاهو تصریح کرد: «باید به کتب مقدس تمامی ادیان احترام گذاشت.»

الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل، نیز اعلام کرد با سفیر دولتش در سوئد و وزارت امور خارجه آن کشور صحبت کرده تا هر طور که شده جلوی «این اتفاق شرم‌آور» را بگیرد. او همچنین از مقامات سوئدی خواست از وقوع این رویداد به گفته او «نفرت‌انگیز» جلوگیری کنند.

سایه بحث‌های مربوط به آزادی بیان و احترام به عقاید مذهبی طی هفته‌های اخیر بر جامعه سوئد سنگینی کرده است. از آنجایی که قوانین سوئد اجازه سوزاندن کتب مقدس را می‌دهد، مقامات این کشور قدرت قانونی چندانی برای جلوگیری از بروز این اقدام در اختیار ندارند.

ماه گذشته میلادی نیز سوزاندن قرآن توسط یک پناهجوی عراقی در مقابل مسجدی در استکهلم موجی از محکومیت کشورهای مسلمان در سراسر جهان را با خود به همراه داشت.

به نوشته جروزالم پست، اسرائیل نیز در آن زمان قرآن‌سوزی را محکوم کرده بود.

خروج از نسخه موبایل