نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

توصیه خیرخواهانه به شیوخ خلیج‌ فارس

سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی/ محتوای بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس که بعد از گردهمائی وزیران خارجه کشورهای عربی در ریاض صادر شد، نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی با بهره‌گیری از عادی‌سازی روابط با چند کشور منطقه اراده خود را بر این کشورها تحمیل می‌کند و آنها را علیه جمهوری اسلامی ایران تحریک می‌نماید.


شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه خود، با تمرکز بر محورهائی مانند تهدید دریانوردی، فشار بر انصار حزب‌الله یمن، برنامه موشکی ایران، درخواست مشارکت در مذاکرات هسته‌ای با ایران و تکرار اتهام اشغال جزایر سه‌گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی، بار دیگر نشان داد غیر از خواندن دیکته‌های بیگانگان برای منطقه، قدرت انجام کار دیگری را ندارد. اینها مواردی هستند که سالهاست در بیانیه‌های شورای همکاری خلیج فارس تکرار می‌شوند و بیهوده بودن آنها نیز برای سران مرتجع عرب و ملت‌های منطقه کاملاً روشن است.
اتهام تهدید نمودن دریانوردی توسط ایران، بقدری مضحک است که شاید حتی خود تهیه‌کنندگان بیانیه را نیز به خنده واداشته باشد. ماجرا از این قرار است که ایران برای جلوگیری از اقدامات شرورانه دزدان دریائی با آنها مقابله به مثل می‌کند. نمونه اخیر این مقابله به مثل، توقیف دو کشتی یونانی است که نیروهای ایرانی برای مقابله با دزدی نفت ایران در آب‌های یونان توسط نیروی دریائی این کشور انجام دادند. این اقدام، برای ایجاد امنیت و جلوگیری از تجاوز بیگانگان به حقوق ملت‌های منطقه صورت گرفته و باید سران کشورهای عرب منطقه به خاطر آن از ایران تشکر کنند. چنین دزدی‌هائی اگر با پاسخ قاطع مواجه نشوند، قطعاً علیه سایر کشورهای منطقه نیز تکرار خواهند شد. به همین جهت، توقیف کشتی‌های نفتی یونانی توسط ایران که یک اقدام مقابله به مثل است، بسیار بجا و در جهت تامین امنیت دریائی است و عنوان تهدید گذاشتن بر آن، قطعاً دیکته آمریکا و رژیم صهیونیستی است که آمران دزدی نفت ایران در آب‌های یونان بودند.
درخواست فشار بر انصار حزب‌الله یمن، خواسته عجیبی است که قاتلان مردم یمن بر آن پافشاری می‌کنند. جنگ یمن را آل‌سعود و آل‌نهیان شروع کردند و صدها هزار نفر از مردم مظلوم یمن را به خاک و خون کشیدند، زیرساخت‌های کشورشان را نابود کردند و قحطی و بیماری و مشکلات فراوان اقتصادی و بهداشتی و فرهنگی برای آنها به وجود آورده‌اند. نهایت پرروئی است که شیوخ عرب بعد از ارتکاب اینهمه جنایت، می‌خواهند به انصارالله یمن فشار وارد شود تا از مقاومت در برابر این ظلم فاحش خودداری کند و تسلیم آنان شود! سران عربستان و امارات باید به خاطر جنایاتی که در یمن مرتکب شده‌اند، محاکمه و مجازات شوند و اگر می‌خواهند از محاکمه و مجازات رهائی پیدا کنند، تنها راه اینست که به حملات خود علیه مردم یمن پایان دهند، از مردم یمن بابت جنایاتی که مرتکب شده‌اند عذرخواهی کنند و خسارات مادی و معنوی وارده به مردم این کشور را جبران نمایند.
برنامه موشکی ایران، تقویت بنیه دفاعی کشور است که علاوه بر بازدارندگی نسبت به تجاوزات قدرت‌های سلطه‌طلب، امنیت منطقه را نیز تضمین می‌کند و به نفع کشورها و ملت‌های منطقه است. شیوخ عرب به جای نگرانی از برنامه‌های موشکی ایران، از حضور نظامی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در منطقه نگران باشند که کشورهای عربی را مستعمره خود قرار داده‌اند و شیوخ منطقه را مهره‌های خود می‌دانند. جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده با تکیه بر قدرت دفاعی خود آمادگی دارد امنیت کل منطقه را تامین کند و به مزاحمت بیگانگان پایان دهد. بنابراین، سران کشورهای عرب باید برنامه‌های موشکی ایران را به نفع خود بدانند و از گسترش آن استقبال نمایند.
ماجرای جزایر سه‌گانه ایرانی را نیز بیگانگان برای ادامه دادن به درگیری‌های تبلیغاتی در منطقه به یک ابزار تبدیل کرده‌اند که شیوخ منطقه موظفند طوطی‌وار آن را تکرار نمایند. آنها می‌دانند که این جزایر متعلق به ایران بوده‌اند و برای همیشه متعلق به ایران خواهند بود و این قبیل ادعاها هرگز به نتیجه نخواهند رسید.
موضوع مشارکت کشورهای منطقه در مذاکرات هسته‌ای با ایران نیز خواسته‌ای غیرمنطقی است. این مذاکرات، یک امر داخلی مربوط به ایران است که با چند کشور در سطح بین‌المللی در حال انجام است و ربطی به کشورهای منطقه ندارد. بعضی از سران این کشورها تلاش‌هائی برای اخلال در این مذاکرات در زمان شکل‌گیری برجام به عمل آوردند و زمانی که ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا درصدد خارج ساختن کشورش از برجام برآمد او را برای این کار تشویق کردند و برگ‌های سیاهی به کارنامه خود اضافه کردند. آنها با این سوء‌نیت‌ها و شرارت‌ها که نشان دادند شایستگی حضور در این مذاکرات را ندارند و البته همانطور که اشاره کردیم این، یک موضوع داخلی است و ربطی به آنها ندارد.
توصیه خیرخواهانه ما به سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اینست که منافع ملت‌های خود را در حفاظت از استقلال کشورهایتان جستجو کنید و مطمئن باشید وابستگی به بیگانگان به زیان شما خواهد بود. جمهوری اسلامی ایران خیرخواه شماست و شما می‌توانید امنیت و اقتدارتان را از طریق همبستگی با این همسایه بزرگتان تضمین نمائید.

خروج از نسخه موبایل