نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

تکمیل ساخت بزرگترین خط تولید داروی «ضدسرطان» در کشور

درمان سرطان

درمان سرطان

اخبار علمی و پژوهشی / مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تیپیکو) از اتمام عملیات ساخت بزرگترین خط تولید داروی ضد سرطان کشور در این مجموعه خبر داد و گفت: تیپیکو بزرگترین تولیدکننده داروی ضد سرطان کشور شد.
منصور نکویی نیا در مورد آخرین دستاوردهای حوزه تولید دارو در مجموعه‌های متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تیپیکو)، اظهارداشت: با اتمام عملیات ساختمانی و فنی اتاق‌های تمیز در شرکت دارو سازی فارابی اصفهان این مجموعه آماده تجهیز و بهره‌برداری برای تولید داروی‌های ضد سرطان شد.
وی افزود: با بهره‌برداری از خطوط جدید شرکت دارو سازی فارابی به بزرگترین تولیدکننده داروهای ضد سرطان کشور تبدیل می‌شود.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تیپیکو) با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های بومی و نخبگان دانشگاهی کشور در راه‌اندازی این خط دارویی منحصر به فرد افزود: داروهای تولیدی در این واحد از خروج ارز از کشور جلوگیری و قابلیت ارز آوری برای کشور دارد.
نکویی نیا با بیان اینکه تلاش مجموعه تیپیکو تامین داروی مورد نیاز داخل و کاهش آلام بیماران است، ادامه داد: این خط جدید قابلیت تولید تمام داروهای ضد سرطان را دارد و در نوع خود دستارود بسیار مهمی در حوزه تامین داروی ضد سرطان در کشور محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه داروهای تولیدی در این خط اکثرا وارداتی بودند، گفت: با بهره‌برداری از این خط بخش مهمی از داروهای ضد سرطان مورد نیاز داخل در این خط تولید می‌شود.

درمان سرطان
خروج از نسخه موبایل