نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

جامعه دو قطبی حاصل دخالت‌های عناصر افراطی و خودانقلابی پندار

ایران جمهوری اسلامی ایران نقشه ایران

ایران جمهوری اسلامی ایران نقشه ایران

مقالات سیاسی / روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود با عنوان «جلوي اين خسارت بزرگ را بگيريد» را نوشت: هر سال از روز ۱۲ فروردين، که سالروز تأسيس نظام جمهوري اسلامي با آراء ۹۸/۲ درصدي مردم در سال ۱۳۵۸ است، با مختصر مراسمي عبور مي‌کنيم بدون آنکه درباره ابعاد مختلف اين واقعه بسيار مهم تاريخي مطالب لازم گفته شود. مهم‌تر اينکه هر سال لازم است کارنامه مسئولاني که نظام جمهوري اسلامي را در اختيار خود دارند و عملکرد خود را اقتضاي اين نظام معرفي مي‌کنند، بررسي شود و از اين طريق يک آسيب ‌شناسي واقعي صورت بگيرد و معلوم شود مسئولان تا چه ميزان در ادعاي حفاظت از نظام صادقند و يا چه آسيب‌هائي به آن وارد کرده‌اند.
اين بررسي، در سال جاري و در مناسبت ۱۲ فروردين، بسيار ضروري بود ولي متأسفانه باز هم مسئولان به برگزاري مراسم مختصر و نمادين که نشان ‌دهنده تلاش براي اسقاط تکليف است اکتفا کردند. در مقابل، مخالفان نظام جمهوري اسلامي در خارج از کشور هرجا که توانستند تجمعاتي برگزار کردند و شعارهائي در نفي اين نظام دادند و هرچه مي‌دانستند عليه آن گفتند و منتشر کردند.

حفاظت از نظام جمهوري اسلامي يک فريضه است. اگر کساني در اين زمينه ترديدي داشتند بعد از حوادث سال ۱۴۰۱ و مشاهده مدعيان براندازي اين نظام و شعارها و اهدافي که اعلام کردند، ديگر نبايد اندک ترديدي برايشان باقي مانده باشد که راه صحيح، اصلاح عملکردهاي مدعيان تصدي اين نظام است نه نفي اصل نظام. قانون اساسي نظام جمهوري اسلامي در اصل ۱۷۷ ايجاد تغييرات و اصلاحات را پيش‌بيني کرده و مجاز دانسته کمااينکه اين اقدام يکبار در سال ۱۳۶۸ و با فرمان امام خميني صورت گرفت و با انجام همه‌پرسي مجدد به اجرا گذاشته شد.

مؤسس نظام جمهوري اسلامي با عملکردهاي صادقانه‌اش که بر آنچه مي‌گفت منطبق بود، توانست اعتماد مردم را به عنوان اصلي‌ترين سرمايه نظام جلب کند. در انقلاب اسلامي هميشه اعتماد حرف اول را مي‌زد و رمز پيروزي انقلاب و تداوم آن نيز دقيقاً همين اعتماد بود. مردم با مشاهده صداقتي که در کلام و عمل رهبر انقلاب و مؤسس نظام جمهوري اسلامي بود، به رهبري، انقلاب و نظام اعتماد کردند و با نثار جان و مال و انجام بالاترين فداکاري‌ها در صحنه‌هاي مختلف به ويژه دفاع مقدس و ايستادگي در برابر توطئه‌هاي دشمنان، از نظام جمهوري اسلامي حفاظت کردند.

دخالت‌هاي عناصر افراطي و خودانقلابي‌ پندار، که در تصميم‌ سازي‌هاي دهه‌هاي اخير نقش زيادي ايفا کردند، جامعه ما را دوقطبي کرد و بزرگ‌ترين ضربه را به اعتماد مردم نسبت به مسئولين نظام وارد ساخت. بقاء نظام جمهوي اسلامي، بدون ترديد به ترميم اعتماد عمومي وابسته است. تجربه سال‌هاي متمادي نشان داده است تا زماني که افراطيون و خود انقلاب و خوداسلام ‌پنداران در تصميم ‌سازي دخالت داشته باشند، اعتماد عمومي همچنان ضربه‌هاي بيشتري خواهد ديد. آنها بيشترين خسارت را به اقتصاد، به فرهنگ، به انسجام داخلي، به حقوق عمومي و به سياست خارجي کشور وارد کرده‌اند.

ادامه اين دخالت‌ها خواست دشمنان نظام جمهوري اسلامي است و کوتاه کردن دست آنها از مراکز قدرت و تصميم ‌سازي از الزامات حفاظت از اين نظام است. فقط با قطع نفوذ اين عناصر در مجموعه مديريتي نظام است که اعتماد عمومي ترميم خواهد شد و دشمنان نظام در طرح خائنانه براندازي ناکام خواهند گرديد.

فلسفه اينکه در ماه رمضان، خداي متعال شياطين را در غُل و زنجير به بند مي‌کشد اينست که مردم بتوانند به وظايف ديني و اخلاقي خود عمل کنند و دين خدا نيز از مزاحمت‌ها مصون باشد. مسئولان نظام جمهوري اسلامي نيز بايد افراطيون را با غُل و زنجير قانون در بند کنند تا مردم و نظام از مزاحمت آنها در امان باشند. البته براي افراطيون، تمام سال بايد ماه رمضان باشد.

خروج از نسخه موبایل