نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

جزئیات آماری نوبت دوم آزمون سراسری تیرماه ۱۴۰۲

کنکور و آزمون سراسری

کنکور و آزمون سراسری

اخبار کنکور / سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات آماری نوبت دوم آزمون سراسری تیر ماه سال ۱۴۰۲را تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، دکترعلی صدر گفت: نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در صبح و عصر روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه در ۱۹۵۵ حوزه فرعی، ۶۶۲ حوزه اصلی و در ۴۱۷ شهرستان و ۱۳ حوزه امتحانی خارج کشور برگزار می‌شود و تعداد ۱/۱۱۹/۴۳۶نفر در مجموع در این آزمون شرکت کرده اند .
وی در خصوص زمان بندی نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای گروههای آزمایشی پنج گانه گفت: گروه‌های آزمایشی علوم انسانی وعلوم ریاضی و فنی صبح چهارشنبه و گروه آزمایشی هنر عصر چهارشنبه ۱۴ تیر، گروه آزمایشی علوم تجربی صبح پنج شنبه و گروه آزمایشی زبان عصر پنج شنبه ۱۵ تیر ماه سال جاری برگزار می‌شود.
وی افزود: خانم ها ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ نفر و آقایان ۴۳۲ هزار و ۱۶ نفر هستند که ۶۱ درصد زنان و ۳۹ درصد مردان در این آزمون نام نویسی کرده اند البته تعداد خانم ها در چهار گروه آزمایشی علوم انسانی؛ علوم تجربی، هنر و زبان های خارجی از آقایان بیشتر است فقط در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی تعداد آقایان فزونی یافته است..
سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش ادامه داد: گروه آزمایشی علوم تجربی با ۴۸۵ هزار و ۳۵ نفر بیشترین داوطلب را و گروه آزمایشی هنر با ۶۱ هزار و ۷۰۲ داوطلب را در برمی گیرد و در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ۱۳۶ هزار و ۸۵۱ نفر، در گروه علوم انسانی ۳۴۳ هزار و ۵۵۱ نفر، در گروه آزمایشی زبان های خارجی ۹۲ هزار و ۲۹۷ نفر شرکت کرده‌اند.
وی با اشاره به مراحل دریافت کارت گفت: داوطلبان باید با ورود به پنل کاربری خود از طریق درج کدملی/ شماره فراگیر و رمز عبور یک نسخه پرینت از برگه راهنمای شرکت در آزمون و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند. داوطلبانی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شده اند (علاوه بر گروه آزمایشی اصلی در گروه های آزمایشی هنر و زبان های خارجی) دارای ۲ یا ۳ کارت هستند و لازم است داوطلبان طبق تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند.
دکتر علی صدر در خاتمه یادآور شد: از خانواده ها می خواهیم که فضای آرامی را برای داوطلبان فراهم کنند تا فرزندانشان با آرامش کامل در جلسه آزمون حضور یابند و از داوطلبان خواست برای شرکت در آزمون حتماً چند مداد نرم مشکی برای پاسخگویی، پاک کن، کارت ورود به جلسه آزمون و کارت ملی یا شناسنامه عکس دار همراه داشته باشند و از آوردن وسایل اضافی مانند کیف، گوشی موبایل و هرگونه وسایل ارتباط الکترونیکی خودداری کنند.

خروج از نسخه موبایل