نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

حماس: نتانیاهو راهی جز اعلام شکست ندارد

بنیامین نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو

پایگاه خبری و تحلیلی رشد ( roshdnews.ir) فارس: یکی از رهبران جنبش حماس تأکید کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ستاد جنگ وی، هیچ راهی ندارند، جز اینکه شکست خود را اعلام کنند.

اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس تأکید کرد که گردانهای القسام به وعده خود عمل کردند و غزه را به گورستانی برای نظامیان صهیونیست بدل نمودند.

حمدان همچنین گفت: نتانیاهو و ستاد جنگ وی، هیچ راهی ندارند، جز اینکه شکست خود را اعلام کنند. پس از توقف کامل حمله به غزه و پذیرش شروط ما درباره تبادل اسرا مذاکره خواهد شد.

وی خطاب به آمریکا و کشورهای غربی نیز گفت: به فکر آینده غزه پس از جنگ نباشید، بلکه فکری به حال آینده رژیم صهیونیستی کنید. مدیریت نوار غزه نیز یک مسئله داخلی فلسطین است که به هیچ کس اجازه مداخله نخواهیم داد.

شبکه خبری الجزیره به نقل از حمدان گزارش داد، حماس از هر تلاشی که در راستای توقف جنگ و آزادی اسرا باشد، استقبال می‌کند. وی در پایان خاطر نشان کرد که رژیم صهیونیستی هیچ مشروعیتی در هیچ بخشی از خاک ما ندارد.

با وجود ادعای صهیونیستها مبنی بر نابودی حماس در غزه، «یوآو گالانت»، وزیر جنگ صهیونیستی در گفت‌وگو با «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید ضمن اذعان به اینکه نابودی حماس آسان نیست به او گفته که جنگ علیه حماس در غزه «بیش از چند ماه» دوام خواهد داشت.

پیش از این رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید که به فلسطین اشغالی سفر کرده امروز پنجشنبه با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل و کابینه امنیتی او دیدار کرد.

بنیامین نتانیاهو روز چهارشنبه علی‌رغم شدت گرفتن هشدارهای بین‌المللی درباره افزایش تلفات غیرنظامیان در غزه گفته بود هیچ چیز باعث توقف اسرائیل نخواهد شد.

وزیر جنگ اسرائیل در بخش دیگری از سخنانش از جیک سالیوان بابت حمایت‌های آمریکا از عملیات نظامی اسرائیل در غزه تشکر کرد و گفت: «ایالات متحده و اسرائیل منافع مشترک و ارزش‌های مشترکی را در این جنگ دنبال می‌کنند و ما اهداف مشترکی هم داریم.»

پیش از آن، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در انتقادی کم‌سابقه از اسرائیل گفته بود کابینه نتانیاهو بایستی تغییر کند. بایدن همچنین گفته بود که حمایت بین‌المللی از عملیات جنگی اسرائیل در غزه رو به کاهش است.

با وجود این، اظهارات بایدن به معنی اقدام عملی برای پایان دادن به جنگی که به کشته شده هزاران غیرنظامی در غزه منجر شده نبوده است.

روز سه‌‌شنبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که خواستار برقراری آتش‌بس در غزه است. آمریکا یکی از معدود کشورهایی بود که به این قطعنامه رأی مخالف داد. دولت آمریکا قبل‌تر از آن قطعنامه دیگری را در شورای امنیت که هدف مشابهی داشت وتو کرد.

آمریکا از زمان آغاز حملات نظامی اسرائیل در غزه اصلی‌ترین حامی این رژیم بوده و با ارسال سلاح و حمایت‌های سیاسی به شعله‌ور کردن آتش جنگ کمک کرده است.

دولت جو بایدن در هفته‌های آغاز جنگ در برابر درخواست‌های مستمر برای کمک به برقراری آتش‌بس در غزه گفته بود که کاخ سفید تنها از «وقفه‌های جنگی» در غزه حمایت می‌کند و طرفدار آتش‌بس که می‌تواند به نفع حماس تمام شود نیست.

خروج از نسخه موبایل