نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

حملات سایبری به چند شرکت فولادی کشور – توطئه ناکام ماند

6 4

اخبار فناوری / صبح دیروز بعضی از سیستم‌ها و تجهیزات چند شرکت فولادی کشور از جمله شرکت فولاد خوزستان و مبارکه مورد حمله سایبری قرار گرفتند که خوشبختانه این توطئه ناکام ماند.
در همین زمینه مرکز ملی فضای مجازی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در ساعت ۶:۳۰ صبح روز دوشنبه بخشی از سیستم‌های فناوری اطلاعات فولاد کشور مورد حمله سایبری دشمنان خارجی قرار گرفت و به طبع آن بخش‌هایی از فولاد هرمزگان و خوزستان نیز دچار اختلال در تولید شد که به سرعت سیستم‌های امنیتی نسبت به مهار و دفع آثار حمله سایبری مذکور اقدام کردند. بنابراین گزارش، جزئیات فنی حمله سایبری متعاقباً ارسال خواهد شد. همچنین این مرکز اعلام کرد که هرگونه اخبار در مورد حمله سایر مراکز مورد تایید نبوده و تکذیب می‌شود.
امین ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان نیز گفت: صبح روز دوشنبه متاسفانه بعضی سیستم‌های شرکت فولاد خوزستان مورد حمله سایبری قرار گرفت.
وی گفت: خوشبختانه با اقدامات به موقع و هوشیاری موجود، این حمله ناکام ماند و هیچ خسارت و آسیبی به خط تولید شرکت فولاد خوزستان وارد نشد. خط تولید شرکت فولاد فعال است، تمامی کارکنان حوزه‌های مختلف در محل کار حاضر و مختصر اختلالی که به سایت، کانال‌های اطلاع‌رسانی و سامانه پیامکی این شرکت وارد شده درحال برطرف شدن است.
ابراهیمی افزود: به علت هک شدن کانال تلگرامی شرکت فولاد خوزستان، اخبار منتشر شده در این کانال تا اطلاع ثانوی معتبر نیست و صحت هیچ یک از مطالب آن تایید نمی‌شود و تا اطلاع ثانوی آخرین اخبار و اطلاعیه‌های شرکت فولاد خوزستان از طریق خبرگزاری‌های رسمی و کانال مجازی این شرکت در پیام رسان‌های داخلی منتشر خواهد شد.
در همین حال شرکت فولاد مبارکه هم پیرامون خبر مربوط به حمله سایبری به این شرکت، اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع می‌رساند صبح روز دوشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۱، شرکت فولاد مبارکه به همراه برخی دیگر از فولادسازان کشور مورد حمله سایبری قرار گرفت. با عنایت به رویه‌های پیش‌بینی شده و اقدامات صورت گرفته، خوشبختانه حمله مذکور، خسارت و آسیبی به کارکنان پرتلاش و تجهیزات این شرکت وارد نکرده است و برنامه عملیاتی و تولید در شرکت مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده دنبال می‌شود.

خروج از نسخه موبایل