نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

حکایت تلخ یک موسیقی و بی تدبیری در آموزش و پرورش

ترانه گنگستر آمل

ترانه گنگستر آمل

اخبار اجتماعی / پس از پخش موسیقی نامناسب و همخوانی دانش آموزان در کلاس درس با حضور خانم صفرزاده و پخش فیلم آن در فضای مجازی کمالی مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در یک اقدام عجولانه از اخراج معلم و حتی احتمال لغو مجوز مدرسه خبر دارد .

به گزارش خبرگزاری ها مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: به‌دنبال پخش آهنگ مبتذل توسط معلم یک مدرسه در شهرستان قائمشهر برخورد اداری لازم انجام شد و ضمن قطع همکاری با وی، به احتمال مجوز فعالیت مدرسه نیز لغو خواهد شد.

در ادامه با انتقاد از نوع رفتار صورت گرفته وزیر آموزش و پرورش اقدام در این زمینه را منوط به برگزاری شورای نظارت مدارس غیردولتی اعلام نمود .

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در قم در رابطه با موضوع تخلف معلم قائمشهری گفت: برای مدارس غیردولتی و مراکز غیردولتی یک شورایی به نام شورای نظارت بر مراکز و مدارس غیردولتی داریم که در این شورا در این باره تصمیم گیری خواهد شد و در اولین جلسه شورا در رابطه با موضوع معلم قائمشهری تصمیم گیری خواهیم کرد و این موضوع بررسی خواهد شد.

چند ساعت پس از اظهار نظر مدیر کل آموزش و پرورش و وزیر آموزش و پرورش، باشگاه نساجی در یک اقدام جالب خبر از استخدام خانم معلم در باشگاه نساجی داد .

روابط عمومی باشگاه نساجی مازندران،اعلام کرد: باشگاه نساجی در راستای وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی، سرکار خانم صفرزاده، آموزگار قائمشهری که اخیراً به دلایلی مورد بی‌مهری قرار گرفته را به استخدام باشگاه در می‌آورد تا از توانایی او در امور فرهنگی بهره ببرد.

در ادامه نامه آیت الله معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری برای بازگشت معلم قائمشهری به کلاس درس منتشر شد .

نامه آیت الله معلمی برای معلم قائمشهری

در نامه نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائمشهر به استاندار مازندران آمده است.

با اهدای سلام و تحیات و تبریک عید مبعث به عرض می‌رساند خانم صدف صفرزاده که در یکی از مدارس غیرانتفاعی با حضور ایشان موسیقی نامناسبی پخش شده بود از این پیشامد متاسف است و از مسئولین محترم ذیربط تقاضای عفو و بخشش دارد و قول می‌دهد که در انجام وظیفه با تعهد دینی و التزام عملی به ارزش‌های اسلامی و انقلابی عمل کند لذا انتظار می‌رود با پیگیری جنابعالی حل مشکل گردد و مشارالیها به کارش ادامه دهد.

در ادامه روند اقدامات در مورد معلم قائمشهری آموزش و پرورش استان امروز اطلاعیه ای صادر کرد :

در این اطلاعیه آمده است : مع الوصف با توجه به اینکه مدیر مدرسه طی نامه ای؛ کتباً درخواست تجدید نظر و مساعدت در خصوص ادامه همکاری این معلم را نموده اند و معلم مربوطه هم با اعلام ندامت و اذعان به عدم توجه به آثار سوء شانیت بخشی به برخی رفتار‌های غیر اخلاقی و هنجار شکن موجود در متن این ترانه، درخواست مساعدت جهت جبران اتفاقات اخیر را داشته است، تجدید نظر خواهی آنان با حضور همه اعضای شورای نظارت مطرح و در خصوص ادامه همکاری وی تصمیم گیری خواهد شد.

لحظاتی قبل هم معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران در توئیتی خبر از بازگشت این معلم متخلف به کلاس درس از فردا خبر داد .

معاون سیاسی  امنیتی استانداری مازندران در توییتی  نوشت: با حضور معلم قائم شهری در دفتر  آیت الله معلمی عضو محترم خبرگان و امام جمعه قائم شهر و ابراز ندامت از عدم دقت به محتوای موسیقی، همچنین نامه پدرانه و دلسوزانه آیت الله معلمی مبنی بر عفو و متعاقبا دستور استاندار خدوم مازندران، خانم صفرزاده از فردا در کلاس درس حاضر خواهد شد.

سئوال اساسی این است به راستی جایگاه تدبیر و مدیریت در آموزش و پرورش کجاست؟

اگر بر اساس دستور وزیر آموزش و پرورش می بایست موضوع در شورای نظارت مدارس غیردولتی مطرح و تصمیم گیری شود چطور معاون سیاسی استانداری خبر بازگشت معلم را به کلاس درس می دهد از سوی دیگر چرا مدیر کل آموزش و پرورش بدون برگزاری جلسه شورای نظارت، حکم اخراج معلم و حتی بالاتر از آن احتمال لغو مجوز مدرسه را می دهد!!

خروج از نسخه موبایل