نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

خاطره هاشمی رفسنجانی از انتخابات مجلس سال ۱۳۷۹ : رای سفید دادم !

متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی

متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی

اخبار سیاسی / خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی روز دهم تیر در مورد شرکت درمرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی نوشته‌است. او همچنین به برخی تحلیل‌های بین‌المللی و گزارش‌های رسانه‌‌ای اشاره کرده‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

در منزل بودم. وقت با مطالعه و استراحت و اصلاح نمایه‌های جلد نهم تفسیر راهنما و جاروی استخر و شنا گذشت. پیش از ظهر در حسینیه جماران، برای مرحله دوم [انتخابات مجلس شورای اسلامی] تهران رأی دادم، اما رأی سفید. مسئولان صندوق رأی‌گیری گفتند، مردم مراجعه نمی‌کنند. خبرنگاران زیاد بودند؛ مصاحبه نکردم. از سراسر تهران هم گزارش‌ها، حاکی از خلوتی بی‌سابقه حوزه‌های رأی‌گیری است؛ شاید به خاطر عدم وجود رقابت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ترکیه، صحبت‌های تندی کرده علیه کشورهای همسایه‌ای که مخالفان داخلی دولت ترکیه را حمایت می‌کنند؛ تفسیر به تهدید ایران و سوریه شده است. در رسانه‌های بیگانه، مسئله مشاجره مجلس و قوه قضائیه و تضاد در صحبت‌های رهبری، رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضائیه، بر سر مسئله [توقیف] مطبوعات و بازداشت‌ها، دامن زده می‌شود.

منبع : شرق

خروج از نسخه موبایل