نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

درگیری معترضین با نیروی انتظامی در کرج

نیروی انتظامی درگیری

نیروی انتظامی درگیری

اخبار حوادث : درگیری میان جمعی از افراد معترض در روز پنجشنبه همزمان با چهلم فوت حدیث نجفی در کرج و محدوده بهشت سکینه باعث آسیب به اموال عمومی شد. در این درگیری چندین نفر از نیروهای انتظامی مجروح شدند و یک نیروی بسیجی نیز به شهادت رسید.
خبرگزاری فارس گزارش داده معترضین در محدوده بهشت سکینه تلاش کردند مسیر تردد ماشین‌ها را مسدود کنند. آنان ابتدا از ماشین‌ها خواستند متوقف شوند و در صورت عدم توقف با سنگ به سمت آن خودرو حمله می‌کردند که این اقدام باعث ایجاد ترافیک سنگین در هر دو مسیر اتوبات کرج به قزوین شد.
نیروهای انتظامی هم با حضور در این محل با شلیک گاز اشک‌آور اقدام به متفرق کردن این افراد کردند. در جریان این اغتشاشات یک کیوسک پلیس در میدان حصارک و یک دستگاه ون در بلوار گلدشت به خوارزمی به آتش کشیده شده است.
در جریان این درگیریها دو تن از نیروهای انتظامی با بر اثر ضربات متعدد چاقو به شدت مجروح شدند، شدت جراحت و ترافیک اتوبان کرج قزوین باعث شد هلی‌کوپتر امداد برای انتقال این دو نفر به بیمارستان در اتوبان فرود بیاید. معترضین در محلی دیگر با حمله مسلحانه به یک خودرو نیرو انتظامی ۴ سرنشین آن را مجروح کردند. آنان همچنین در جریان مسدود کردن اتوبان قزوین کرج یک روحانی را از خودرو خود به پایین کشیده و با ضربات چاقو مجروح کردند. آنها با چاقو و سنگ یک بسیجی را نیز به شدت مجروح و پیکر عریان او را در خیابان رها کردند.
خبرگزاری تسنیم هم گزارش داده که در جریان درگیری‌های پنجشنبه، یک بسیجی هم به شهادت رسید. نام بسیجی شهید “روح‌الله عجمی” است که با ضربات چاقو از ناحیه کمر به شهادت رسیده است.
معاون سیاسی استانداری البرز هم درخصوص درگیریهای پنجشنبه گفت: عده‌ای اراذل و اوباش با ایجاد آشوب،تردد خودروها در مسیر آزادراه کرج،محدوده بهشت سکینه را با مشکل مواجه کردند.
ولی پوری اضافه کرد: آشوبگران با چاقو، قمه و سنگ به خودروهایی که سعی داشتند از محل عبور کردند حمله‌ور می‌شدند و چندیدن نفر از مردم را مجروح کردند.
رئیس کل دادگستری استان البرز هم گفت:با فراخوانی که از قبل داده شده بود عده‌ای دراطراف بهشت سکینه کرج تجمع کردند و با ریختن سنگ و نخاله ساختمانی اقدام به بستن اتوبان و تهدید راننده‌های عبوری کردند.
فاضلی افزود: اغتشاشگران با تهدید راننده‌های عبوری، آنها را مجبور به توقف می‌کردند و در صورت عدم توقف خودرو با سنگ، چوب و سلاح سرد به خودروها آسیب می‌زدند.
وی گفت: در کمالشهر نیز عده‌ای اغتشاشگر نسبت به تخریب اموال عمومی و حمله به مردم اقدام کردند.
رئیس کل دادگستری استان البرز اضافه کرد: دستورات لازم برای شناسایی افرادی که اقدام به شهادت نیروی بسیجی در کمال شهر کرده‌اند و همچنین شناسایی افرادی که نسبت به ضرب و جرح طلبه آسیب دیده اقدام کرده‌اند صادر شده است.
فاضلی گفت: در جریان اغتشاشات امروز تعدادی از مخلان امنیت بازداشت شده‌اند که اقدامات قضایی نسبت به آنها درحال انجام است.

خروج از نسخه موبایل