نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

دونالد ترامپ رسما بازداشت شد

تصاویر هوش مصنوعی از دستگیری دونالد ترامپ

تصاویر هوش مصنوعی از دستگیری دونالد ترامپ

اخبار سیاسی / بی بی سی: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا وارد دادگاه منهتن شد.

دونالد ترامپ حالا رسما بازداشت شده است.

در پی رسیدن به دادگاه، و در آستانه آغاز محاکمه او در حال حاضر در بازداشت پلیس است.

او اولین رئیس جمهوری سابق آمریکاست که توسط پلیس بازداشت می‌شود و در دادگاه با اتهام ارتکاب جرم روبرو شده است.

خوان مانوئل مرچان، قاضی تاریخ‌ساز دادگاه منهتن است که برای اولین بار در تاریخ مسئولیت قضاوت درباره پرونده اتهامی یک رئیس جمهوری سابق آمریکا را برعهده دارد.

مرچان قاضی دیوان عالی قضای نیویورک است و دوازده سال سابقه قضاوت در این کرسی را دارد.

ترامپ که هرگونه کار خلاف قانونی را انکار می کند در شبکه اجتماعی تورث سوشال روز جمعه نوشته بود که قاضی مرچان از او متنفر است.

این اولین بار نیست که این دو نفر با هم روبرو می شوند.

مرچان شصت ساله سال گذشته قضاوت درباره شرکت ساخت و ساز ترامپ را نیز برعهده داشت. این پرونده به محکومیت مدیر مالی سازمان ترامپ به اتهام تقلب مالیاتی منجر شد.

ترامپ: باور نمی‌کنم که این اتفاق در آمریکا رخ می‌دهد

ایسنا نوشت: شبکه خبری ان.بی.سی گزارش داد که ترامپ خود را لحظاتی قبل تحویل مسئولان منهتن داد و انتظار می‌رود قبل از محاکمه در مقابل قاضی، از او اثر انگشت گرفته شود.

ترامپ همزمان با ورودش به دادگاه منتهن گفت: آنها من را دستگیر می‌کنند و باور نمی‌کنم که این اتفاق در آمریکا رخ می‌دهد.

امروز ده‌ها تن از حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به سمت دادگاهی که علیه او برگزار شود، هجوم آورده‌اند. بر اساس این گزارش، ورودی‌های پشتی دادگاه نیویورک به روی هرگونه وسایل نقلیه و عابران پیاده بسته شده است.

درگیری مخالفان و موافقان ترامپ در اطراف دادگاه

ایرنا نوشت: موافقان و مخالفان دونالد ترامپ برای مدت کوتاهی در نزدیکی دادگاه منهتن، جایی که قرار است رئیس جمهور سابق آمریکا در اواخر امروز محاکمه شود، با یکدیگر درگیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پلیس از درگیری فزیکی میان جمعیت حاضر در نزدیکی دادگاه منهتن جلوگیری کرد درحالی که موافقان و مخالفان ترامپ با داد و فریاد از یکدیگر انتقاد می کردند.

واکنش کاخ سفید به بازداشت رسمی ترامپ

سخنگوی کاخ سفید دقایقی بعد از بازداشت رسمی دونالد ترامپ گفت حضور او در دادگاه «موضوع تمرکز» جو بایدن نیست.

انگشت‌نگاری از ترامپ / احتمال طرح حدود ۳۴ اتهام علیه رئیس‌جمهور سابق آمریکا

شبکه خبری سی‌ان‌ان می‌گوید رویه‌های قضائی برای رسیدگی به پرونده دونالد ترامپ به عنوان متهم در دعوی کیفری طی شده و از جمله از وی انگشت‌نگاری شده است.

با آنکه سندی که اتهامات ترامپ در آن مورد اشاره شده مهر و موم شده اما ای‌بی‌سی به نقل از منابع آگاه گزارش داده ترامپ به حدود ۳۴ فقره جرم متهم شده است.

طبق ادعای ای‌بی‌سی بعضی از اتهامات مطرح‌شده علیه ترامپ، مصداق جنحه (felony) هستند. پیشتر رسانه‌ها گزارش داده بودند در صورت مجرم شناخته شدن ترامپ در اتهامات جنجه او ممکن است با مجازات حبس روبرو شود.

انتظار می‌رود اکثر اتهامات ترامپ مصداق «خلاف» (misdemeanor) باشند که با مجازات‌های خفیف‌تر مانند جرایم مالی روبرو می‌شوند.

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا تمام ۳۴ اتهام وارده علیه خود را رد کرد

ام‌اس‌ان‌بی‌سی گزارش داد دونالد ترامپ در جلسه دادگاه ۳۴ مورد اتهام درباره جعل اسناد مالی برای پرداخت حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های مستهجن در سال ۲۰۱۶ را رد کرد.

خروج از نسخه موبایل