نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

روزشمار و برنامه‌های هفته جهانی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی

روزشمار هفته سواد رسانه ای و اطلاعاتی

هفته سواد رسانه ای و اطلاعاتی

پایگاه خبری و تحلیلی رشد: برنامه‌های هفته جهانی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی ۲۰۲۳ اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ـ ایران، معصومه نصیری (دبیرکل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ـ ایران) با بیان اینکه هفته جهانی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی هر سال از ۲۴ تا ۳۱ اکتبر (دوم تا نهم آبان) به صورت مشترک بین کشورهای جهان برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال این هفته با شعار «سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی در فضاهای دیجیتال» برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ـ ایران به سیاق هر سال به برگزاری نشست‌های مختلفی با مشارکت رسانه‌ها، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی اقدام خواهد کرد تا از این طریق ادبیات و دانش سواد رسانه‌ای توسعه یافته و منجر به درک ضرورت این دانش و مهارت ضروری برای زیست در جهان رسانه‌ای شده امروز شود.

دبیرکل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ایران همچنین با بیان اینکه بر اساس مصوبه جلسه اعضای شورای علمی، روسا و دبیران گروه‌های تخصصی و هیات مدیره باشگاه روزهای این هفته به ترتیب زیر نام‌گذاری شده است که نشست‌ها و فعالیت‌های این مجموعه بر مبنای این نام‌گذاری پیگیری خواهد شد نیز تصریح کرد: یکم آبان ماه ـ «فضای دیجیتال؛ بایسته‌های زیست در عصر رسانه»، دوم آبان ماه ـ «فضای دیجیتال؛ خانواده و سبک زندگی»، سوم آبان ماه ـ «فضای دیجیتال ـ اخبار جعلی و فریب افکار عمومی»، چهارم آبان ماه: «فضای دیجیتال؛ بایسته‌های سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی»، پنجم آبان ماه: «فضای دیجیتال؛ مصرف رسانه‌ای کودک و نوجوان»، ششم آبان ماه: «فضای دیجیتال؛ فرهنگ شهرت و الگوی فرهنگی»، هفتم آبان ماه: «فضای دیجیتال؛ جنگ‌های رسانه‌پایه»، هشتم آبان ماه: «فضای دیجیتال؛ هوش مصنوعی و سواد رسانه‌ای» و نهم آبان ماه: «فضای دیجیتال؛ حقوق و امنیت» نامگذاری شده است.

نصیری ادامه داد: برگزاری نشست تخصصی «سواد رسانه‌ای و هوش مصنوعی» در دانشگاه علامه طباطبایی، برگزاری جشنواره «کودک و فضای دیجیتال» با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برگزاری چند نشست نخبگانی در خبرگزاری‌های کشور، حضور در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی با موضوع فضای دیجیتال و سواد رسانه‌ای و… از جمله برخی از فعالیت باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ـ ایران به این مناسبت است.

وی در پایان اظهار کرد: موضوع سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی موضوعی نیازمند آموزش در کشور و برای گروه‌های هدف و مخاطبان مختلف است. به جهت تنوع و تکثر رسانه و محتواهای رسانه‌ای این توجه به این مهم امری ضروری است و قابل تعلل نیست. این هفته تنها بهانه‌ای جهت یادآوری اهمیت موضوع است وگرنه سواد رسانه‌ای امری فرایندی و مستمر است.

خروج از نسخه موبایل