نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

روش‌های خرید شارژ و بسته‌ های اینترنتی

خرید شارژ و بسته‌های اینترنتی

خرید شارژ و بسته‌های اینترنتی

اخبار فناوری / برای خرید شارژ و بسته‌های اینترنتی روش‌های مختلفی وجود دارد. این روش‌ها را می‌توان، شامل خرید حضوری کد شارژ، خرید با کد دستوری، خرید یا پلیکیشن و… دانست. با این حال هر روشی مزیت‌ها یا حتی معایب خاص خود را دارد. بنابراین آشنایی با روش‌های خرید شارژ و انتخاب بهترین روش می‌تواند کار ما در خرید شارژ را آسان کند. با توجه به این موضوع ما در اینجا به انواع روش‌های خرید بسته‌ اینترنت و خرید شارژ همراه اول، ایرانسل و رایتل به همراه مزایا و معایب آن پرداخته‌ایم تا شما روشی را که برایتان بهتر و آسان‌تر است انتخاب کنید.

برای خرید شارژ و خرید بسته اینترنت چه روش‌هایی وجود دارد؟
روش‌های عمده برای خرید شارژ و خرید بسته اینترنت عبارتند از:

خرید از طریق اپلیکیشن
خرید از طریق کد دستوری
خرید از طریق سایت
خرید از طریق تلفنبانک
خرید از طریق خودپرداز

خرید از طریق اپلیکیشن

اپلیکیشن‌های متعددی برای خرید شارژ و خرید بسته اینترنت وجود دارد. هر اپلیکیشن‌ ویژگی‌های خاص خود را دارد. با این حال در میان اپلیکیشن‌های موجود برای پرداخت، اپلیکیشن دیجی پی جزء بهترین اپلیکیشن‌ها است. برای خرید شارژ و بسته اینترنت با دیجی پی، باید اپلیکیشن دیجی را دانلود و نصب کنید. این مرحله بسیار آسان است و همه ما با آن آشنا هستیم. بنابراین توضیح بیشتری درباره آن نمی‌دهیم. بعد از نصب، اگر وارد اپلیکیشن شوید گزینه خرید شارژ و خرید بسته اینترنت را مشاهده خواهید کرد.

گزینه‌های خرید شارژ و خرید بسته اینترنت دقیقا در سمت راست اپلیکیشن در کنار هم قرار گرفته‌اند. شما با کلیک بر هر یک از این گزینه‌ها می‌توانید شارژ مورد نظر خود را در مبالغ مختلف خریداری کنید. در مورد بسته اینترنت نیز می‌توانید به همین شکل عمل کنید. علاوه بر این روش‌ها، دیجی پی قابلیت خرید از کیف پول را نیز در اختیار کاربران قرار داده است.

گزینه کیف پول نیز در اپلیکیشن و دقیقا در بالای صفحه به صورت باکس آبی بزرگ موجود است. یکی از مزایای خوب کیف پول این است که برای خرید نیاز به وارد کردن رمز دوم یا رمز پویا نیست.

خرید از طریق کدهای دستوری

کدهای دستوری از دیگر روش‌های خرید شارژ هستند. استفاده از این روش نیز مزیت‌های خاص خود را دارد. از جمله اینکه شما بدون اتصال به اینترنت نیز می‌توانید به آسانی خرید کنید. با این حال خرید با این روش ممکن است با برخی از مشکلات امنیتی همراه باشد. البته این موضوع در رابطه با همه کدها صادق نیست. برخی از کدها از اعتبار و امنیت بالا برخوردار هستند و متعلق به شرکت‌ها یا اپراتورهای شناخته شده هستند. از این رو به آسانی می‌توان از آن‌ها خرید کرد. برخی از این کدها عبارتند از:

کد #۷۳۳*
کد #۱۴۱*
کد #۱۲۳*
کد #۷۸۰*

خرید از طریق سایت

مراجعه به سایت‌های مربوط به اپراتورها یا شرکت‌های اینترنتی نیز از دیگر روش‌های خرید شارژ و خرید بسته اینترنت است. سایت ایرانسل، همراه اول و رایتل از جمله سایت‌های مهمی است که به اپراتورهای تلفن همراه مربوط هستند. خرید با این روش با مزیت تنوع بسته‌های شارژ و اینترنت همراه است. اگر به یکی از این سه سایت معرفی شده مراجعه کنید تنوع شارژ و بسته‌های اینترنتی را از نظر زمان‌بندی، میزان شارژ و قیمت‌های آن مشاهده خواهید کرد.

با این حال علیرغم این مزیت، خرید از طریق سایت‌ها نیازمند اتصال به اینترنت و وارد کردن برخی از اطلاعات بانکی است. یعنی هر بار که قصد خرید داشته باشید باید اطلاعات خود را به طور دقیق وارد کنید تا بتوانید خرید مورد نظر خود را انجام دهید. پیشنهاد ما خرید شارژ از سایت دیجی پی بدون نیاز به نصب اپلیکیشن است. ما مراجعه به سایت دیجی پی به راحتی میتوانید شارژ و یا بسته اینترنت دلخواه خود را در سریع ترین زمان ممکن خریداری کنید.

خرید از طریق تلفنبانک

تلفنبانک‌ها را می‌توان در زیرمجموعه اپلیکیشن نیز قرار داد. با این حال از آنجا که این اپ‌ها مختص بانک‌ها هستند عملکرد متفاوتی نسبت به سایر اپ‌ها دارند و تنها خدمات مربوط به بانک خود را ارائه می‌دهند.

در تلفنبانک‌ها نیز امکان خرید شارژ وجود دارد؛ اما معمولا خدمات مربوط به خرید بسته اینترنت ارائه نمی‌شود. (و یا آنکه مختص برخی از بانک‌ها است). خرید با تلفنبانک نیز در حالت کلی گزینه خوبی است. به خصوص آنکه همه ما بالاجبار برای انجام امور بانکی خود یک یا چند اپ بانکی داریم. با این حال خرید با اپ بانکی نیز به دلیل محدود بودن خدمات به بانک‌ها و نیز عدم پشتیبانی از خرید بسته اینترنت، مشکلات خاص خود را دارد.

خرید از طریق خودپرداز

خودپردازها نیز گزینه‌های متعددی را جهت خرید شارژ، پرداخت قبض و… در اختیار مشتریان و کاربران قرار می‌دهند. خرید با خودپردازها از محدودیت‌ها و مشکلات بیشتری نسبت به سایر روش‌ها برخوردار است. از جمله آنکه برای خرید شما حتما باید به صورت حضوری به خودپرداز مراجعه کنید، خرید بسته اینترنت با این روش امکان‌پذیر نیست، ممکن است با محدودیت زمانی مواجه باشید.

یعنی افرادی که در پشت سر شما قرار گرفته‌اند از نظر زمانی به شما فشار وارد کنند که سریع‌تر کار خود را انجام دهید و در نهایت اینکه احتمال سرقت اطلاعات شما نیز وجود دارد. با این حال این روش برای کسانی که بیرون از خانه هستند و به هر دلیلی امکان خرید شارژ به روش‌های فوق را ندارند، بسیار مناسب است.

سخن نهایی

روش‌هایی که ما در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم مزایا و معایب خاص خود را دارند. بنابراین انتخاب هر یک از روش‌های فوق به شرایط شما بستگی دارد. با این حال پیشنهاد ما برای خرید شارژ از میان روش‌های فوق، خرید از طریق اپلیکیشن است.

به این دلیل که اولا نصب اپلیکیشن سایر مزایا و خدمات مربوط به پرداخت‌های مالی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. ثانیا امنیت آن بالا است و مهم‌تر از همه آنکه در خرید از طریق اپلیکیشن، دیگر نیاز نیست شما برای هر خرید اطلاعات بانکی خود را وارد کنید. تنها اطلاعات لازم برای خرید، مربوط به رمز پویا یا رمز دوم است که آن هم در خرید با کیف پول ضرورت ندارد.

خروج از نسخه موبایل