نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

سنت شکنی الهلال و پاداش قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها

جام جهانی باشگاه ها و جوایر آن

جام جهانی باشگاه ها و جوایر آن

اخبار ورزشی / الهلال می‌خواهد اولین تیم آسیایی باشد که قهرمان جام جهانی باشگاه‌ها می‌شود و به جایزه ۵ میلیون دلاری برسد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، جام جهانی باشگاه‌ها امروز(شنبه ۲۲ بهمن) در مراکش به پایان می‌رسد و رئال مادرید شانس قهرمانی در این رقابت‌ها را دارد و در مقابل تیم الهلال عربستان قرار می‌گیرد که کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد فلامینگو را شکست دهد و به دیدار نهایی برسد.

برای لوس بلانکوس، این بازی شانس برای بازگرداندن جامی است که چهار بار در پنج سال بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ آن را به دست آوردند. بعد از آخرین قهرمانی رئال مادرید تیم های لیورپول، بایرن مونیخ و چلسی نیز در این رقابت قهرمان شدند.

این رقابت‌ها از سال ۲۰۰۰ شروع شد و باشگاه‌های برزیلی سه دوره اول را بردند اما پس از آن ۱۴ قهرمانی از ۱۵ قهرمانی بعدی به تیم‌های اروپایی رسید و تنها کورینتیانس در سال ۲۰۱۲ در ژاپن قهرمان شد.

الهلال پس از کاشیما آنتلرز در سال ۲۰۱۶ و العین در سال ۲۰۱۸، سومین تیم آسیایی است که به فینال می رسد، هر دوی آنها به رئال مادرید خوردند و شکست خوردند و باید دید این سرنوشت برای الهلال نیز تکرار می‌شود یا خیر.

قهرمان جام جهانی باشگاه‌های فیفا چقدر پاداش می‌گیرد؟

قهرمان این مسابقات ۵ میلیون دلار به جیب می‌زند. یک میلیون دلار تفاوت بین برد و باخت در فینال خواهد بود زیرا نایب قهرمان ۴ میلیون دلار پاداش دریافت می‌کند.

فلامینگو برزیل و الاهلی مصر برای رده سومی تلاش خواهند کرد. ۲.۵ میلیون دلار به تیم سوم و ۲ میلیون دلار به تیم چهارم خواهد رسید.

خروج از نسخه موبایل