نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

شمار شهدای جنگ غزه به بیش از ۱۵ هزار نفر رسید

آمار شهدای غزه

آمار شهدای غزه

پایگاه خبری و تحلیلی رشد : دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه اعلام کرد: جنگ غزه منجر به شهادت بیش از ۱۵ هزار فلسطینی از جمله بیش از ۶۱۵۰ کودک و چهار هزار زن و زخمی شدن بیش از ۳۶ هزار نفر شد. این نشان می‌دهد که ۷۵ درصد قربانیان زن و کودک هستند.

در بیانیه این نهاد آمده است: همچنان ۷۰۰۰ مفقود در زیر آوار هستند یا سرنوشتشان نامشخص است. از جمله آن‌ها بیش از ۴۷۰۰ زن و کودک هستند. تعداد قربانیان کادر پزشکی به ۲۰۷ شهید، کادر دفاع مدنی به ۲۶ شهید و خبرنگاران به ۷۰ شهید رسیده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ارتش اسرائیل ۱۰۳ مقر دولتی و ۲۶۶ مدرسه را تخریب کرد. ۸۸ مسجد به طور کامل تخریب و ۱۴۷ مسجد آسیب دیدند. سه کلیسا نیز هدف قرار گرفتند. ۵۰ هزار واحد مسکونی به طور کامل و ۲۴۰ هزار واحد به صورت جزئی آسیب دیدند. فعالیت ۲۶ بیمارستان و ۵۵ مرکز بهداشتی متوقف شده و ۵۶ آمبولانس منهدم شدند.

پیش از این سلامه معروف، مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه اعلام کرد: ایام آتش‌بس میزان کشتار و تخریب عظیم در غزه را نشان داد. نیروهای رژیم صهیونیستی ۴۰ هزار تُن مواد منفجره روی غزه ریختند.

شامگاه دوشنبه، ساعتی پس از اعلام تمدید دو روزه آتش‌بس در غزه، چهارمین گروه از اسرای صهیونیست در غزه تحویل صلیب سرخ شد. جنبش حماس دوشنبه شب اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای دو روز دیگر بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسید.

اخیرا حماس و رژیم صهیونیستی با آتش‌بس چهار روزه در غزه و تبادل اسرا موافقت کرده بودند. آتش‌بس در غزه از جمعه پیش آغاز شد.

طبق توافق تبادل اسرا در مقابل آزادی هر اسیر اسرائیلی، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شدند. چهار مرحله تبادل اسرا به پایان رسیده و قرار است در ازای هر روز اضافی از آتش‌بس نیز ۱۰ اسیر صهیونیست در ازای ۳۰ اسیر فلسطینی آزاد شوند. این توافق در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد.

منبع: ايسنا

خروج از نسخه موبایل