نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

شورای رقابت اپراتورها را ملزم به ارائه بسته‌های متنوع اینترنتی کرد

سرعت اینترنت

سرعت اینترنت

پایگاه خبری و تحلیلی رشد : شورای رقابت مصوبه جدیدی تصویب کرد که براساس آن اپراتورهای تلفن‌همراه موظف می‌شوند بسته‌های اینترنتی متنوع را به مشترکان خود ارائه دهند خبر داد.

شورای رقابت در جلسه ۶۲۳ خود که عصر امروز (سه‌شنبه هفتم آذر ماه) برگزار شد، ارائه بسته‌های با حجم بالا با مدت زمان مصرف کوتاه از سوی اپراتورهای تلفن همراه را که در حقیقت نوعی انحصار ارائه خدمات بسته‌های اینترنتی است را مورد مخالفت قرار داد و تصویب کرد که این اپراتورها ملزم به ارائه بسته‌های متنوع با حجم بالا در زمان عادی و البته با قیمت متعارف هستند.

همچنین اپراتورها ملزم به این شدند که بسته‌ها را با حجم متناسب و طول زمانی متناسب (همچون سابق اما متنوع تر) ارائه دهند و تعرفه‌ قیمتی نیز در چارچوب مصوبات قانون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی باشد؛ بنابراین تعرفه نباید افزایش پیدا کند.

سپهر دادجوی توکلی، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، در مورد این مصوبه گفت: «شورای رقابت علیه این اقدام اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی (براساس شکایت‌های واصله از سوی مردم) مصوبه‌ای صادر و اپراتورها را ملزم کرد که بسته‌های اینترنتی متنوع‌تر با حجم بالا که در حقیقت ذائقه مصرف‌کنندگان را پاسخ می‌دهد، ارائه دهند.»

به گزارش «شبکه شرق» این دستور شورای رقابت در شرایطی داده شده که اپراتورهای تلفن‌همراه و همچنین ثابت سال گذشته به دلیل عدم تغییر تعرفه‌های اینترنتی برای چندین سال، در راستای مدیریت هزینه‌های خود اقدام به حذف برخی بسته‌های بلند‌مدت و پرمخاطب خود کردند. این اتفاق با اعتراض بسیاری از کاربران مواجه شد تا جایی که همان زمان وزیر ارتباطات وعده داد که این بسته‌ها به زودی به سبد اپراتورهای ارتباطی باز می‌گردند، اما این اتفاق تا به امروز رخ نداده است. در واقع در سال ۱۴۰۱ ایرانسل و همراه اول، برخی از بسته‌های حجیم و طولانی‌مدت خود را حذف کردند و تعدادی از اپراتورهای ثابت نیز طبق مصوبه ۲۶۶ رگولاتوری که در سال ۹۶ تصویب شده، اجازه داشتند قیمت سرویس‌های خود را افزایش دهند. در نهایت برخی از بسته‌هایی با قیمت پایین‌تر از کف قیمت مصوب رگولاتوری، از سبد این اپراتورها حذف شد.

خروج از نسخه موبایل