نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

فناوری جدید برای شارژ خودرو‌ها در حین حرکت

شارژ خودرو‌ها در حین حرکت

شارژ خودرو‌ها در حین حرکت

پایگاه خبری و تحلیلی رشد : فعالان حوزه خودرو، اولین جاده عمومی خودرو‌های الکتریکی خود شارژ در ایالات متحده را در خیابانی درست در غرب مرکز شهر دیترویت ایجاد کرده اند.

سیم‌پیچ‌های شارژ القایی مسی به خودرو‌های مجهز به گیرنده این امکان را می‌دهند که باتری‌های خود را در حین رانندگی، بی‌حرکت یا ایستادن در بالای سیم‌پیچ‌ها شارژ کنند.
به گفته دپارتمان حمل و نقل میشیگان، بخش ربع مایلی خیابان ۱۴ برای آزمایش و بهبود فناوری قبل از اینکه در چند سال آینده در دسترس عموم قرار گیرد، استفاده خواهد شد.

این فناوری متعلق به Electreon، یک شرکت متخصص در توسعه راه حل‌های شارژ بی سیم برای خودرو‌های الکتریکی است. این شرکت برای مسیر‌های مشابه در سوئد، ایتالیا و آلمان قرارداد دارد. این طرح آزمایشی در سال ۲۰۲۱ توسط فرماندار میشیگان در این ایالت اعلام شد.

استفان تونگور، معاون توسعه کسب و کار در Electreon گفت: در ترکیب با تخصص خودرویی میشیگان، ما نشان خواهیم داد که چگونه شارژ بی سیم باعث پذیرش گسترده وسایل نقلیه الکتریکی می‌شود.

هنگامی که یک وسیله نقلیه مجهز به گیرنده به قطعات شارژ نزدیک می‌شود، سیم پیچ‌های زیر جاده برق را از طریق میدان مغناطیسی منتقل می‌کنند و باتری خودرو را شارژ می‌کنند. کویل‌ها تنها زمانی فعال می‌شوند که خودرویی با گیرنده از روی آن‌ها عبور کند. تونگور به خبرنگاران گفت که این جاده برای عابران پیاده، رانندگان و حیوانات امن است.

خروج از نسخه موبایل