نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

مادر داغدار سیرجانی قاتل تنها پسرش را بخشید

قصاص دار اعدام

قصاص دار اعدام

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان با اشاره به گذشت یک مادر (ولی دم) از قصاص قاتل تنها فرزند ذکور خود، در ایام ولادت حضرت زهرا(سلام الله علیها)، گفت: محکوم این پرونده حدود چهار سال قبل در یک نزاع دسته جمعی، فرزند این خانواده را به قتل رسانده و بلافاصله دستگیر شده بود.

محسن نیک ورز امروز ۲۱ دی ماه در تشریح این خبر افزود: پس از دستگیری متهم، تکمیل پرونده و انجام رسیدگی های قضایی، در نهایت حکم نهایی این فرد مبنی بر قصاص نفس صادر شده و در در دیوان عالی کشور مورد تائید قرار گرفته است.
وی با اشاره به ابراز ندامت محکوم علیه در زندان، بیان کرد: صبح امروز ۲۱ دی ماه، سرکار خانم رضوانی، مادر داغدار مقتول به عنوان تنها ولی دم -به دلیل فوت پدر خانواده- به حرمت ایام ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) رضایت بی قید و شرط خود برای عدم اجرای حکم قصاص اعلام کرده و با این اقدام خیرخواهانه مانع از داغدار شدن یک خانواده شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان ضمن تقدیر از نگاه خیرخواهانه ولی دم، تصریح کرد: امورات مربوط به جلب رضایت ولی دم با وساطت امام جمعه شهرستان، مقامات قضایی، مسئولان زندان و اعضای شورای حل اختلاف انجام شده است که جا دارد از تلاش های انجام شده در این حوزه نیز تقدیر شود.

خروج از نسخه موبایل