نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

معاون اجرائی رئیسی: دولت اقدام و عمل هستیم

محسن منصوری

محسن منصوری

پایگاه خبری و تحلیلی رشد ( roshdnews.ir) ایلنا: محسن منصوری در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشکده حقوق دانشگاه تهران گفت: ریشه روز دانشجو تاریخ مشخصی دارد که به‌ کودتای سال ۳۲ و بعد از ملی شدن صنعت نفت برمی‌گردد. ملی شدن صنعت نفت در واقع نه به چپاول و لگد زدن به استکبار بود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور یادآور شد: بعد از این قدرت‌نمایی آمریکا وارد کشور و محیط دانشجویی که جریان دانشجویی ایستاد. ما یک جریان دانشجویی کاملا مستقل داریم.
وی افزود: دولت آقای رئیسی از روزی که سر کار آمد ما یک عزم جدی برای یک هدف داشتیم داشتیم که آن کار جهادی و بدون منت بود. ما دولت خودمان را دولت اقدام و عمل در مقابل دولتی که دولت ادعا بود می‌دانیم. ما معتقدیم باید به توان داخلی تکیه کنیم نه این که چشم به دست بیگانه داشته باشیم ما معتقد به برج عاج نیستیم.

منصوری ادامه داد: روزی که ما دولت را تحویل گرفتیم، کشور نزدیک ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشت، دولت با سختی این را برطرف ‌کرد. ما با ماهی ۱۵ هزار میلیارد تومان بدهی اوراق دولت روبه رو بودیم و روزی ۷۰۰ فوتی کرونا داشتیم.

وی افزود: حتی اعلام شد باید منتظر تورم ۳ رقمی باشیم، چرا گفتند؟ زیرا بودجه عمومی کشور که ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بود را به ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان رساندند. نرخ رشد نقدینگی بالا بود و شما می‌دانید که همین‌ها ویرانگر است و امروز الحمدالله نقدینگی کنترل شده است. شاید ما وضعیت خوبی در مسکن نداشته باشیم اما نرخ تورم مسکن منفی است.

منصوری بیان کرد: نمی‌خواهم بگویم همه چیز اصلاح شده است، در دیداری که با آقا داشتیم ایشان فرمودند گزارش‌هایی که از جاهای مختلف گرفتند اصلاحات خوبی را نشان می‌دهد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در خصوص مسکن گفت: دولت قبل معتقد به ساخت مسکن نبود و آقای آخوندی معتقد بودند اولویت دولت ساخت مسکن نیست و به اقتصاد آزاد اعتقاد داشتند. در سال‌های گذشته ساخت مسکن نکردند که نتیجه‌اش می‌شود همین که امروز مشاهده می‌کنید.

وی بیان کرد: کسری مسکن یعنی کمبود و ما ساخت مسکن را دنبال می‌کنیم، اما این‌که سالی یک میلیون مسکن بسازیم، متفاوت است ساخت نزدیک به یک میلیون و ۹۰۰ هزار مسکن را آغاز کرده‌ایم و کار به لطف خدا در جریان است. از برنامه ساخت ۴ میلیون عقب هستیم اما فرآیند کار فرآیند خوبی است.

خروج از نسخه موبایل