نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

پاسخ به سوالات پرتکرار مشمولان کالابرگ الکترونیک

کالا برگ الکترونیکی

کالا برگ الکترونیکی

اخبار اقتصادی / هفته گذشته اجرای سراسری طرح کالا برگ الکترونیک آغاز شده است و در این بین سوالاتی برای مشمولان یارانه برای استفاده از کالابرگ به وجود آمده است که یکی از این موارد چگونگی مشاهده اعتبار است.

به گزارش تسنیم، هفته گذشته بود که طرح کالابرگ الکترونیک به طور رسمی در کل کشور عملیاتی شد. این طرح در ابتدای کار خود قرار دارد و هنوز به طور کامل همه بخش های آن قابل استفاده نیست مانند بخش مربوط به نمایش اعتبار اپلیکیشن شما(شبکه ملی اعتبار) که هنوز در دسترس کاربران قرار نگرفته است.

با توجه به اجرای این طرح در کل کشور ممکن است سوالاتی در این خصوص برای افراد به وجود آمده باشد که در اینجا به برخی از این موارد پاسخ داده خواهد شد.

چه کسانی مشمول دریافت اعتبار هستند؟

هر خانواری که طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، حساب دریافت یارانه آنها در استان مربوطه افتتاح شده است، مشمول دریافت یارانه است.

پس از نصب برنامه کاربردی “شما” نسبت به مشاهده موجودی اعتبار اقدام نمایید. خانوارهایی که طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، حساب دریافت یارانه آنها در استان مربوطه افتتاح شده است مشمول دریافت یارانه هستند.

اگر در فروردین ماه سال جاری یارانه دریافت نمی‌کردید جهت ثبت نام به سامانهwww.my.gov.ir مراجعه کنید. در صورتی که یارانه بگیر بوده و حذف شده‌اید، جهت ثبت درخواست بررسی وضعیت خانوار برای دریافت یارانه به سامانه www.hemayat.mcls.gov.ir مراجعه فرمایید.

در حال حاضر مبلغ اعتبار به هما میزان یارانه دریافتی خانوار است.

اعتبار به حساب سرپرست خانوار تخصیص داده شده است و از کلیه کارت‌های بانکی سرپرست خانوار قابلیت خرید وجود دارد.

میزان و مانده اعتبار از دو طریق قابل مشاهده است:

  1. از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۲۸۷۸۸
  2. با استفاده از برنامه کاربردی «شما» که می‌توانید از طریق کافه بازار یا مایکت با مراجعه به سایت شما قابل نصب است.

خانواری که طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، حساب دریافت یارانه آنها در استان مربوط افتتاح شده است مشمول دریافت یارانه هستند. پس از نصب برنامه شما نسبت به مشاده موجودی اعتبار اقدام نمایند.

با استفاده از کلیه کارت‌های بانکی متعلق به سرپرست خانوار بوده و یا مراجعه به فروشگاه‌های مجاز که در برنامه کاربردی شما یا سایت shoma.sfara.ir معرفی شده‌اند، می‌توانید از خرید اعتباری استفاده کنید.

با استفاده از برنامه کاربردی شما که می‌توانید از طریق کافه بازار یا مایکت یا مراجعه به سایت شما آن را نصب کنید. گوشی های دارای سیستم عامل IOS باید به صورت مستقیم از سایت شما این برنامه را دانلود کنند.

۱۰ قلم کالای اساسی شامل:

شیر و ماست کم چرب، پنیر سفید، گوشت سفید(مرغ)، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند، شکر و برنج

برای مشاهده جدول کالاهای اساسی می‌توانید به برنامه کاربردی شما و یا سایت شما مراجعه نمایید.

یارانه ماه بعد، یک ماه زودتر در حساب کالابرگ الکترونیکی سرپرست خانوار شارژ می‌شود.

ثبت اعتراض به دهکبندی خانوار، فقط در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس اینترنتیhttps://hemayat.mcls.gov.irقابل انجام است و پیگیری دریافت نتیجه اعتراض نیز فقط از طریق همین سایت امکانپذیر است.

خریددر طرح کالابرگ الکترونیکی همانند خریدهای عادی هیچ هزینه و کارمزدی ندارد.

به زودی امکان خرید از فروشگاههای اینترنتی که به سامانه “شما” متصل شده‌اند، فراهم می‌شود.

خیر، فعلا با استفاده از کلیه کارتهای بانکی که متعلق به سرپرست خانوار است، قابلیت خرید وجود دارد.

خیرمحدودیتی وجود ندارد. با استفاده از کلیه کارتهای بانکی که متعلق به سرپرست خانوار است، قابلیت خرید وجود دارد.

تنها با مراجعه به فروشگاه‌های مجاز که در برنامه کاربردی “شما” یا سایت shoma.sfara.ir معرفی شده‌اند می‌توان خرید اعتباری را انجام داد.

استفاده از این اعتبار کاملا اختیاری است، درصورت عدم استفاده از مزایای خرید اعتباری، همانند قبل میتوانید به صورت نقدی در تاریخ واریزیارانه نقدی، آن را برداشت نمایید.

سامانه ۱۲۴ وزارت صمت-داخلی۶

شکایت از واحد صنفی سامانه ۱۲۴ داخلی۶

افراد می‌توانند از گروه کالایی اعلام شده و از هر نشان تجاری دلخواه، خرید خود را انجام دهند.

شخصی که مبلغ یارانه نقدی خانواده به حساب وی واریز می شده است.

عمده فروشی‌ها،خواروبارفروشی، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های موادغذایی، فروشگاه‌های محصولات لبنی و پروتئینی، تعاونی‌های مصرف و فروشگاه‌های زنجیره‌ای.

فهرست فروشگاه‌های مجاز و آدرس آنها از طریق مراجعه به سایت شما به آدرسshoma.sfara.irیا از طریق برنامه کاربردی “شما” قابل مشاهده است.

افراد می‌توانند از گروه کالایی اعلام شده و از هر نشان تجاری دلخواه، خرید خود را انجام دهند.

این امکان فراهم است که مردم براساس نیاز خانوار، مقدار کمتر یا بیشتری از کالاهای اساسی را به انتخاب خود و تا سقف میزان اعتبار خرید نمایند.

امکاناستفاده از اعتبار در چند مرحله خرید وجود دارد.

خروج از نسخه موبایل