نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

پخش سریال جدید عاشورا در شبکه یک سیما

سریال تلویزیونی عاشورا

سریال تلویزیونی عاشورا

اخبار هنری و سینمایی / سریال «عاشورا» با کارگردانی و بازی هادی حجازی‌فر از جمعه (۲۷ مرداد ماه) پخش خود را در شبکه یک سیما آغاز می‌کند.

به گزارش ایسنا، تلویزیون از مدت‌ها قبل دنبال پیدا کردن موقعیتی مناسب برای پخش مینی‌سریال «عاشورا» به کارگردانی هادی حجازی‌فر بود؛ پروژه‌ای که اکران نسخه سینمایی آن با عنوان «موقعیت مهدی» مدت‌ها پیش انجام شده است. در نهایت تصمیم بر این گرفته شد که سریال هفت قسمتی «عاشورا» از این هفته به صورت هفتگی، روزهای جمعه‌ها ساعت ۲۲ روی آنتن برود.

هادی‌ حجازی‌فر در این سریال علاوه بر کارگردانی، نقش شهید مهدی باکری را بازی می‌کند و بازیگرانی همچون وحید آقاپور و روح‌الله زمانی و بسیاری دیگر از بازیگران جوان در فهرست عوامل سریال «عاشورا» دیده می‌شوند.

حجازی‌فر درباره ساخت این پروژه گفته بود: احساس می‌کردم باید فیلمی بسازم که برخی مسائل را به مسئولان یادآوری کند. هدف از ساخت این فیلم تنها آگاه کردن مردم یا اینکه یادآوری «شهدا ما شرمنده‌ایم»، نبوده است بلکه هدف اصلی آن تلنگری برای مسئولان بود.

سریال تلویزیونی عاشورا

به گفته وی همراهی خانواده‌ شهید باکری در ساخت این کار، شانس او بوده است.

حجازی‌فر گفته بود برای ساخت این فیلم ـ سریال خانواده‌ شهید باکری، بسیار کمکشان کرده اند. او معتقد است باید نوعی اعتمادسازی بین خانواده‌ شهدا برای ساخت چنین آثاری به وجود بیاید که این اتفاق برای ساخت این سریال افتاده و این از شانس او بوده است.

بخشی از زندگی شهید مهدی باکری، در قاب سینما با عنوان «موقعیت مهدی» و در سریالی با نام «عاشورا» روایت شد. اثری به کارگردانی هادی حجازی‌فر و تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری که سه سال پیش، تولیدش در سیمافیلم کلید خورد و نسخه سینمایی‌اش با تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد سال گذشته راهی جشنواره فجر شد.

با توجه به اینکه بیشتر رزمندگانی که در لشکر عاشورا حضور داشتند، آذری‌زبان بودند به همین سبب بیشتر بازیگران به زبان آذری صحبت کرده و برخی که نقش کوتاه‌تری دارند در این فیلم فارسی صحبت می‌کنند.

ضبط این فیلم و سریال در چندین استان کشور اتفاق افتاده است. شهرهایی همچون تهران، آبادان، اهواز، زنجان، هشتگرد و … یکی از نکاتی که قابل توجه است، بازسازی دهه ۱۳۳۰ تا سال ۱۳۶۲ برای ساخت این مجموعه تلویزیونی است.

سریال تلویزیونی عاشورا

سریال «عاشورا» هفت قسمتی است و داستانش در رابطه با زندگی شهید باکری در دوران نوجوانی و بزرگسالی بوده و به ویژه بخش عمده فیلم در دو عملیات بدر و خیبر سپری می‌شود.

خروج از نسخه موبایل