نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

پرداخت وام ازدواج به تمامی زوج‌ها در بانک‌های دولتی

وام ازدواج

: معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد از پرداخت وام ازدواج به تمامی زوج‌هایی که در بانک‌های دولتی ثبت‌نام و تا تاریخ ۲۹ مردادماه پرونده خود را تکمیل کرده‌اند، خبر داد.
سید عباس حسینی گفت: سیاست‌های که باید وزارت اقتصاد دنبال کند در حوزه هدایت نقدینگی است که باید در سه حوزه شفافیت، گسترش عدالت و حمایت از تولید انجام شود.
وی افزود: تا پایان خردادماه انسال میزان نقدینگی به ۵۱۰۰ هزار میلیارد تومان و مانده کل سپرده‌های شبکه بانکی به ۵۸۰۰ هزار میلیارد تومان رسید که پنج هزار هزار میلیارد تومان سپرده ریالی و مابقی ارزی است.
معاون وزیر اقتصاد گفت: در دو ماه نخست امسال ۳۷۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌ها پرداخت شد که نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشت
حسینی با اشاره به پرداخت وام ازدواج، گفت: زوج‌هایی که در بانک‌های دولتی بانکی زیرمجموعه وزارت اقتصاد ثبت‌نام کرده و درخواست وام ازدواج داده‌اند و پرونده‌های آنها تا روز ۲۹ مردادماه تکمیل شده است در هفته دولت تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.
معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه در هفته دولت در حوزه بانکی ۴ اقدام برنامه‌ریزی شده است، افزود: از ۲۹ مردادماه تا ۶ شهریور ماه تمام بدهکاران بانکی که اصل و فرع بدهی خود را پرداخت کنند، مشمول بخشودگی جرایم می‌شوند. وی ادامه داد: همچنین در دو هفته مذکور بانک‌ها موظف هستند میز خدمت برای راهنمایی مردم توسط مدیر یا رئیس شعبه داشته باشند.
عباسی گفت: در هفته دولت وام بلاعوض نیز به بیماران پروانه‌ای پرداخت می‌شود و جزئیات بیشتر در روزهای آینده اعلام می‌شود.
وی اعلام کرد در حوزه بیمه نیز افرادی که تا کنون بیمه‌نامه شخص ثالث دریافت نکرده‌اند ‌طی دو هفته می‌توانند به مراکز مراجعه و با دریافت بیمه نامه یک ساله از بخشودگی جرایم برخوردار شوند و در کنار آن بیمه ایران نیز تخفیفات بیمه‌ای پیش‌بینی کرده که در سایت این شرکت منتشر می‌شود.
معاون بانکی وزارت اقتصاد در خصوص بدهکاران بانکی گفت: در قانون بودجه امسال بانک مرکزی مکلف شده هر سه ماه یکبار فهرست بدهکاران بانکی را منتشر کند و پایان شهریورماه باید فهرست جدید منتشر شود.وی افزود: البته ابر بدهکار بانکی با بدحساب دو موضوع مجزا است اما گزارش‌ها حاکی از این است که مراجعات برای پرداخت بدهی‌ها انجام می‌شود و برخی پرونده قضایی هم تشکیل دادند و منتظر صدور احکام قضایی هستیم.
معاون بانکی وزیر اقتصاد درباره پرداخت تسهیلات بانکی تا پایان خردادماه گفت: ۴۴۰۰ هزار میلیارد تومان مانده تسهیلات جاری و غیرجاری تا پایان خردادماه پرداخت شد که اگر سپرده قانونی را از آن کم کنیم، ۸۳٫۲ درصد از مانده سپرده بانکی در قالب تسهیلات به مردم پرداخت شده است.
وی افزود: از ۴۴۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ۳۶۱ هزار میلیارد تومان مانده تسهیلات غیرجاری است؛ یعنی نسبت تسهیلات غیرجاری به کل تسهیلات بانکی حدود ۸٫۱ درصد است.
حسینی در مورد بیمه زندگی بعنوان یک شاخص مهم در صنعت بیمه گفت: مجموع پرتفوی بیمه زندگی ۱۸٫۵ هزار میلیارد تومان بود درحالی که سال قبل این رقم ۱۲٫۵ همت بوده یعنی ۴۵ درصد رشد کرده، سهم بیمه زندگی از پرتفوی بیمه ۱۶ درصد و سهم کل بیمه از تولید ناخالص داخلی ۱٫۸۷ درصد شده است که باید این رقم به ۷ درصد برسد.
وی با اشاره به اولویت وزارت اقتصاد در اصلاحات شبکه بانکی گفت: اصلاحات ساختار مالی از اولویت اصلاح شبکه بانکی است و به دنبال این هستیم سرمایه بانک‌های دولتی را از محل واگذاری سهام افزایش دهیم و به ۳۵ هزار میلیارد تومان برسانیم.
وی در مورد واگذاری اموال مازاد بانک‌ها گفت: ‌برنامه تحولی جدی در پیش است قرار است پالایشگاه شازند اراک ازسوی بانک ملی و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی واگذار شود.

خروج از نسخه موبایل