نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

پرده‌دری و ساختارشکنی‌ به بهانه زن و آزادی در حوادث اخیر

روح‌الله سلگی

روح‌الله سلگی

اخبار سیاسی / معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران از کانون مداحان این استان با جمعیت حدود ۹هزار نفری دراین تشکل درخواست کرد، نسبت به بازسازی و برداشتن شبه و تردید از جوانان در مسیر ثابت قدم ماندن در مکتب اهل بیت(ع) در محافل و مجالس عمومی وهیاتی اقدام کنند.

روح‌الله سلگی دیشب درهمایش مداحان مازندران در شهرستان آمل گفت: آنچه در شرایط زمانی فعلی باید به نسل جوان و چراغ‌دار آینده دین و مکتب اهل بیت در مازندران داده شود، مقابله با تهاجم‌های فرهنگی دشمن و جلوگیری از همه‌گیر شدن خرده فرهنگ‌های مختلف در استان است.

وی افزود: مازندران به عنوان استانی که در طول سال پذیرای چند ده میلیونی مسافر از استان‌های مختلف با گرایش‌های سیاسی، قومیتی، خرده فرهنگ‌ها، آداب و رسوم متعدد است که با این حجم وارد استان و در باورهای تاریخی، دینی و قومیتی مردم دیار علویان، گسست فرهنگی و دینی ایجاد می‌کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندارمازندران با اشاره به اینکه این استان به عنوان نخستین استانی که پذیرای حکومت شیعی وعلوی بوده است، گفت: این غیریت ودلداگی به اهل بیت(ع) همچنان در میان مردم این استان با عشق و حرارت خاصی وجود دارد و انتظار هست در فضای غبارآلود تهاجم‌های فرهنگی دشمن علیه کشورما، توسط مداحان با اخلاص پاک سازی و شبهه افکنی شود.

سلگی، از مداحان اهل بیت به عنوان فرماندهان جنگ رسانه‌ای و فرهنگی در مواجه با خرافه افکنی‌ها در دین یاد کرد و گفت: این وظیفه بزرگی است که مداحان باید در سنگر جهاد تبیین و روشنگری همت و تلاش کنند.

تمسک به فرهنگ عاشورایی، ضمانت بخش تخریب جوانان

وی با اشاره به اینکه امروز ما بیش از هر زمان دیگری باید به فرهنگ عاشورا در مواجه با تخریب جوانان تمسک بجوییم، تصریح کرد: دشمنان اسلام در هر نقطه‌ی این کره خاکی، ناجوانمردانه دشمنی خود را علیه دین علنی کردند و مداحان چه مرد و چه زن باید با ترویج، تبلیغ درست و وقایع آن پای کار دستگاه اهل بیت باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندارمازندران اذعان کرد: بعد از ۱۴۰۰ سال، هجمه‌هایی که دشمنان دین اسلام با خرافه گویی‌ها، منابرتقلبی و مداحی‌های وارداتی ایجاد می‌کنند، باعث شک و ‌شبهه جوانان می‌شوند این وظیفه مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) است مسیرعاشورایی ما را که جوانان ما نسبت به آن تردید پیدا کردند، بازسازی شود.

بهترین ارزش گذاری اسلام برای جایگاه زنان

سلگی در بخش دیگری با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) در دوران پس از شهادت امام حسین(ع) و حماسه کربلا با تبیین و روشنگری درست در جامعه نقش بزرگی ایفا کردند، تصریح کرد: درهیچ مکتب و آیینی به اندازه‌ای که اسلام برای جایگاه زنان ارزش گذاری کرده، واقعا وجود ندارد، بهترین نمونه و الگو برای زنان در مسیرسعادت و رستگاری، حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب (س) هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندارمازندران با اشاره به حوادث ۴ ماهه گذشته در کشور که ترسیم غلطی از زن مسلمان ایرانی به بهانه زن و آزادی، ساختار پرده‌دری و ساختارشکنی‌های فراوانی برجای گذاشت، گفت: حضرت زینب (س) منظومه و تابلویی از زن مسلمان در جامعه به شمار می‌رود که نماد اسوه زن مسلمان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسیرما مسئولان هم باید در جهت رفع مشکلات معیشتی مردم باشد و این وظیفه دولتمردان است که تسهیل‌گر و برطرف کننده مشکلات باشند، یادآورشد: هرکسی که در مسیر خودش خالصانه به مردم خدمت کند، در اردوگاه امام حسین(ع) قرار دارد و بسیار ارزشمند خواهد بود.

خروج از نسخه موبایل