نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

پیوستن ۵۰۰ هزار خانواده به جمع مستمری‌بگیران بهزیستی

سازمان بهزیستی کشور

سازمان بهزیستی کشور

پایگاه خبری و تحلیلی رشد : رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه کمبود منابع همیشه در کشور وجود دارد، اما در کنار کمبود منابع و محدودیت‌ها، به تجهیز و اهرم کردن منابع فکر کردیم، اقدامات سازمان بهزیستی برای پوشش جامعه هدف را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، علی محمد قادری در مراسم گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت با بیان اینکه کارهای بزرگ، اراده بزرگ، همت بلند و عالی می‌خواست، گفت: در سازمان تحول نظری و مبانی آن تازه‌گردانی شد و حرف نو و رویکرد جدید به حوزه ماموریتی ما وارد شد.

وی افزود: نگاه سازمان این بود که سلسله فعالیت‌های فراگیر اجتماعی و مسیر تحول را بپیماید. استفاده و به روز رسانی فناوری‌های اجتماعی و پیش‌ران‌های مرتبط احصاء شد.

قادری با بیان اینکه کمبود منابع همیشه در کشور وجود دارد، اما در کنار کمبود منابع و محدودیت‌ها به تجهیز و اهرم کردن منابع فکر کردیم، تصریح کرد: یاریگری اجتماعی را مرور کردیم که قابلیت جریان سازی داشت. هدایت خط محتوایی سازمان در برنامه‌های گفتمانی همیشه در دستور کار بوده است. از سرمایه‌های اجتماعی در این دولت استفاده کردیم و میدان آوری نهادها و حلقه‌های میانی را انجام دادیم و ادبیات جدید و فاخری شکل گرفت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه اعتماد اجتماعی پایه و اساس شکل‌گیری سرمایه اجتماعی است، تصریح کرد: امید است مدل‌های موفق اشتراکی بیش از گذشته توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه در سازمان بهزیستی غنای خدمات مقصود ما بود، گفت: توجه به مسائل با هسته سخت، بیمه، مهارت، توانمندسازی و برقراری ارتباطات فرادستگاهی سازمان بهزیستی، این سازمان را در آینده‌ای نه چندان دور به سازمان نسل نو تبدیل می کند.

وی با اشاره به برنامه‌های پیشروی بهزیستی گفت: از اردوهای پیشرفت و مسئله محور حمایت می کنیم. تقویت گروه‌های داوطلب و آموزش تسهیلگران دانش آموز و دانشجو برای انجام پروژه‌های اجتماعی، بهینه سازی جغرافیای نیکوکاری و ارتباط با ذائقه خیران از برنامه‌های پیشرو است.

قادری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قاب پیشرفت سازمان بهزیستی امروز رنگارنگ است، گفت: مصادیق آن پشت نوبتی‌هایی که سالیان سال منتظر دریافت خدمات بودند، هست. بیش از ۵۰۰ هزار خانواده در جریان خدمت مستمری قرار گرفتند. در این دولت سازمان بهزیستی صاحب حوزه ها، مراکز برنامه‌ریزی و اشتغال شد.

خروج از نسخه موبایل