نماد سایت پایگاه خبری و تحلیلی رشد

کاهش جمعیت کلاس‌ها به ۳۵ دانش‌آموز

معلم معلمان رتبه بندی دانش آموزان

معلم معلمان رتبه بندی دانش آموزان

اخبار آموزشی / وزیر آموزش و پرورش از تامین اعتباری برای کاهش جمعیت کلاس‌های درس به ۳۵ دانش‌آموز خبر داد.
به گزارش ایسنا، یوسف نوری گفت: جشن شکوفه‌ها برای یک میلیون و ۵۵۰ هزار دانش‌آموز کلاس اولی برگزار شد. ۶۸ هزار مدرسه ابتدایی داریم. تقریباً ۱۰ درصد دانش‌آموزان ما در پایه اول ابتدایی مشغول به تحصیل خواهند شد.
وی با بیان اینکه سیاست وزارت آموزش و پرورش، مردمی سازی است افزود: مردمی سازی یعنی اینکه اولیاء، بهترین و بزرگترین سرمایه خودشان را در اختیار آموزش و پرورش قرار دادند و باید در سیاست‌گذاری و اجرا نقش داشته باشند، نه اینکه فقط به این چشم شما را ببینیم که بخواهید تامین مالی مدرسه را انجام دهید.
وزیر آموزش و پرورش گفت: باید از ظرفیت اولیاء برای شکوفایی استعدادهای فرزندان مدرسه استفاده و چرخشی را در انجمن اولیاء داشته باشیم به این معنا که نگاه به خانواده را از نهاد تامین مالی به نگاه بلند هم‌سوساز در حکمرانی تربیتی فرزندان و شکوفایی استعدادهای آنها تغییر دهیم. اگر این اتفاق بیفتد ما به نتیجه می‌رسیم.
نوری با اشاره به اینکه برنامه‌هایی در این زمینه داریم که از جمله آنها می‌توان به ارتقای تربیت معلم، عدالت تربیتی و اجرای سند تحول بنیادین مدرسه‌ای اشاره کرد افزود: مدارسِ تحولی شناسایی و رهیاران تحول تربیت شده‌اند. باید احیای انجمن اولیاء و مربیان انجام شود. استفاده از شبکه شاد در زیست بوم جدید که به عنوان مکمل بتوانیم از ان استفاده کنیم نیز مدنظر است.
وی گفت: دوره تثبیت یادگیری انجام شد اما کافی نبود و باید نقایص ترمیم شود. ایجاد سکوی استعدادیابی برای تمام دانش‌آموزان و تمام زمینه‌های استعدادی و توانمندی و تقویت مدارس دولتی عادی در برنامه ماست.
نوری همچنین با بیان اینکه تراکم دانش‌آموزی در شهرستان ملارد و شهرستان‌های مشابه به علت مهاجرت داخلی و اتباع، بیش از حد است افزود: دولت در سفرهای استانی ۲۱ هزار میلیارد تومان کمک کرده که عدد خوبی است، اما نیاز بیشتری داریم. اعتبار دیگری از منبع دیگری درحال تامین است تا بتوانیم به تدریج تراکم دانش‌آموزان را کم کنیم تا در هیچ کلاسی بیش از ۳۵ دانش‌آموز نباشد.
امسال ۱۶ میلیون و ۳۰ هزار دانش‌آموز در کلاس‌های درس حضور پیدا می‌کنند که از این تعداد هشت میلیون و ۷۰۴ هزار و ۳۲۱ دانش‌آموز در دوره ابتدایی ثبت‌نام کرده‌اند و یک میلیون و ۴۹۱ هزار و ۹۰۷ نفر کلاس اولی هستند.

خروج از نسخه موبایل